La delegada del Govern espanyol a Catalunya, Llanos de Luna, ha enviat aquest divendres una carta via correu electrònic a tots els secretaris dels ajuntaments per advertir els edils electes de la invalidesa de la fórmula de jurament o promesa del càrrec que proposa l'AMI per a les investidures de dissabte.
El text en català i castellà que han rebut els Ajuntaments, i al qual ha tingut accés Europa Press, recorda que la Junta Electoral Central (JEC) ha considerat invàlida la fórmula de l'AMI perquè considera que buida de contingut el compromís de respecte cap a la Constitució.
La frase que planteja l'AMI és: 'Per expressió democràtica de la voluntat ciutadana, anuncio que quedo a disposició del nou Parlament, el President i el Govern de la Generalitat per exercir l'autodeterminació del nostre poble i proclamar l'estat català, lliure i sobirà'.
Llanos de Luna recorda als secretaris que cada corporació local té la responsabilitat de verificar que es compleixen els requisits legals per ser formalment regidor, inclosa "la prestació de jurament o promesa d'acatament a la Constitució".
La JEC va dictaminar que la fórmula que pretén l'AMI "no s'ha d'entendre com a vàlida a efectes del compliment del requisit legal" de l'article 108.8 de la Loreg.
Llanos de Luna carrega contra el jurament dels regidors de l'AMI
La delegada del govern espanyol insisteix que és obligatori fer "la prestació de jurament o promesa d'acatament a la Constitució" i alerta que la proposta de l'Associació de Municipis per la Independència és invàlida
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de juny de 2015 a les 17:30
Et pot interessar
-
Política
L'Ajuntament de Badalona replica al Govern que no és viable obrir Can Bofí Vell
-
Política
El Govern insta Albiol a obrir immediatament un equipament municipal per als desallotjats del B9
-
Política
Colau i Urtasun es mullen per Pisarello a les primàries de BComú
-
Política
Pablo Iglesias guanya Eduardo Inda als tribunals: «Okdiario» va inventar-se una informació
-
Política
Feijóo ja té data per declarar davant la jutgessa de Catarroja per la dana: el 9 de gener
-
Política
El Govern posa xifres al pla per construir 214.000 pisos: un 40% assequible i 179 àrees
