La delegada del govern espanyol, Llanos de Luna, ha tornat a rebutjar la petició de compareixença del Parlament. Segons ha pogut saber l'ACN, el subgrup de treball sobre els Centres d'Internament d'Estrangers (CIEs) creat a la comissió de Justícia l'havia citat i ella s'ha negat a donar explicacions davant la cambra perquè el Parlament "no té competències sobre el tema". De Luna ha subratllat que és l'Estat qui té competència exclusiva sobre els CIEs i, per tant, és el Congrés dels Diputats la cambra adequada per debatre sobre aquesta qüestió. Són nombroses les ocasions en què la delegada de l'Estat i exdiputada del Parlament ha declinat comparèixer a la cambra catalana.
El 2014 ja es va negar a donar explicacions sobre els CIEs, els operatius policials de l'Estat a Catalunya i el projecte Castor. El 2013 també va rebutjar diverses compareixences relacionades amb la seva actuació vers els ajuntaments catalans, especialment per la polèmica a l'entorn de l'incompliment de la llei de banderes. En totes aquestes ocasions, Llanos de Luna va subratllar que el Parlament no és competent per exigir-li que comparegui.
Llanos de Luna es torna a negar a comparèixer al Parlament
Política
El subgrup de treball sobre els CIEs havia demanat a la delegada del govern espanyol que comparegués en comissió | La representant estatal assegura que la cambra catalana "no té competències" sobre els Centres d'Internament d'Estrangers
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de gener de 2015 a
les 18:34
Et pot interessar
-
Política
Illa defensa el nou finançament a Madrid: «Prou desconfiança amb Catalunya»
-
Política
La Fiscalia retira l'acusació contra Vergés i Argimon per la vacunació de policies
-
Política
El CNI admet que va espiar David Fernández i Carles Riera amb Pegasus
-
Política
El veredicte definitiu de l'amnistia: Europa asfaltarà el retorn de Puigdemont?
-
Política
Repicar i anar a la processó
-
Política El govern francès i Sánchez critiquen el comentari de Rajoy sobre la selecció francesa de futbol
