La delegada del govern espanyol, Llanos de Luna, ha tornat a rebutjar la petició de compareixença del Parlament. Segons ha pogut saber l'ACN, el subgrup de treball sobre els Centres d'Internament d'Estrangers (CIEs) creat a la comissió de Justícia l'havia citat i ella s'ha negat a donar explicacions davant la cambra perquè el Parlament "no té competències sobre el tema". De Luna ha subratllat que és l'Estat qui té competència exclusiva sobre els CIEs i, per tant, és el Congrés dels Diputats la cambra adequada per debatre sobre aquesta qüestió. Són nombroses les ocasions en què la delegada de l'Estat i exdiputada del Parlament ha declinat comparèixer a la cambra catalana.
El 2014 ja es va negar a donar explicacions sobre els CIEs, els operatius policials de l'Estat a Catalunya i el projecte Castor. El 2013 també va rebutjar diverses compareixences relacionades amb la seva actuació vers els ajuntaments catalans, especialment per la polèmica a l'entorn de l'incompliment de la llei de banderes. En totes aquestes ocasions, Llanos de Luna va subratllar que el Parlament no és competent per exigir-li que comparegui.
Llanos de Luna es torna a negar a comparèixer al Parlament
El subgrup de treball sobre els CIEs havia demanat a la delegada del govern espanyol que comparegués en comissió | La representant estatal assegura que la cambra catalana "no té competències" sobre els Centres d'Internament d'Estrangers
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de gener de 2015 a
les 18:34
Et pot interessar
-
Política
Illa assistirà al minut de silenci per la mort de cinc joves en un incendi a Manlleu: «És un fet dramàtic»
-
Política
ERC, Bildu i el BNG es desmarquen dels actes sobre la Constitució al Congrés i reclamen el dret a decidir
-
Política
Empaperada de l'ANC a les seus de Junts, ERC i la CUP
-
Política
Junts evita sumar els seus vots al PP i a Vox per prohibir el burca
-
Política
Sánchez redobla el pols contra les grans xarxes socials: les investigarà per crear pornografia infantil amb IA
-
Política
Més «Polònia»!
