El magistrat del Tribunal Suprem Pablo Llarena ha comunicat aquest divendres a la justícia italiana que la causa contra Carles Puigdemont, detingut dijous a l'Alguer, continua activa. En un ofici dictat aquest matí, Llarena adjunta l'ordre de detenció i entrega que va emetre el 14 d'octubre de 2019 contra l'expresident i recorda que està "actualment en vigor". "Comunico que el procediment judicial que deriva de l'euroordre està actiu i pendent de la captura dels processats en situació de rebel·lia", diu Llarena al tribunal italià.
Llarena també ha remès a la justícia italiana la qüestió prejudicial plantejada davant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) i remarca que la seva tramitació "no modifica la situació en què es troba el procediment", més enllà que arribat el moment s'hagi d'adaptar al que digui el TJUE quan resolgui les prejudicials.
Dijous a la nit saltava la notícia: Puigdemont havia estat detingut a l'aeroport de l'Alguer per part de la policia italiana. Ha passat la nit a comissaria, en contacte constant amb la seva defensa, que pilota Gonzalo Boye. A hores d'ara es troba en situació de "detenció policial". Això vol dir que encara no ha comparegut davant del jutge italià, cosa que haurà de fer en les properes hores.
La primera decisió que haurà de prendre la justícia italiana serà sobre la situació personal de l'expresident, és a dir, si se'l manté detingut o se'l deixa en llibertat, i en aquest cas si s'imposen mesures cautelars. Després haurà d'abordar la qüestió de l'extradició. La defensa de l'expresident té clar que Puigdemont serà deixat en llibertat: diuen que la detenció és "il·legal" perquè l'euroordre del Tribunal Suprem estava "suspesa", cosa que la justícia espanyola nega.
Llarena comunica a la justícia italiana que la causa contra Puigdemont continua activa
El magistrat del Suprem envia l'ordre de detenció de l'expresident a la Cort d'Apel·lació de Sàsser
ARA A PORTADA
-
Montero ensenya les cartes del finançament: model a principis d'any amb «singularitats» sense aclarir l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
El Govern, satisfet amb les línies mestres del nou finançament: «Respectarà la singularitat de Catalunya» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Les comunitats del PP acusen Montero de «mentir» amb el finançament: «Ve al dictat dels independentistes»
-
El govern espanyol planteja a les autonomies un dèficit del 0,1% entre 2026 i 2028 Bernat Surroca Albet
-
Pistes sobre el futur de Carles Puigdemont: com s'ha d'interpretar la sacsejada a Junts? Oriol March
Publicat el 24 de setembre de 2021 a les 12:37
Et pot interessar
-
Política
Martorell (Junts-PSC) multarà agafar aigua de les fonts amb l'argument de perseguir els ocupes
-
Política
D'Amposta a Badalona: el 36% de municipis catalans s'arrisca a perdre subvencions
-
Política
Els metges determinen que Jordi Pujol no està en condicions de ser jutjat
-
Política
Ofensiva dels Comuns pels 50 anys de la mort de Franco: transformar Via Laietana i un pacte per la memòria
-
Política
L'Audiència Nacional cita Jordi Pujol per determinar si podrà ser jutjat
-
Política
Mor Lluís Reverter, el protocol darrere del poder
