El Jutjat d'Instrucció número 11 de Madrid ha decretat aquest divendres llibertat provisional amb càrrecs per als onze detinguts que van ser posats a disposició judicial per l'assalt feixista a la delegació del Govern a Madrid. Un dotzè detingut va ser alliberat per la policia directament. El jutge els imputa la comissió de delictes de lesions, atemptat i amenaces i els ha imposat la prohibició d'apropar-se a menys de cent metres del Centre Cultural Blanquerna de la delegació de la Generalitat a Madrid, on s'estava celebrant l'acte institucional de la Diada quan van irrompre al crit de "No nos engañan. Cataluña es España". L'assalt va tenir un balanç de cinc ferits lleus, entre els quals una nena.
Tots ells van ser arrestats durant la nit de dimecres i dijous i el mateix dijous. Els sis primers als seus domicilis de Madrid, Móstoles i Ajalvir, entre els què hi havia Íñigo Pérez de Herrasti Urquijo, (1957), un històric dirigent d'Alianza Nacional que ja va ser condemnat l'any 2000 a 14 anys de presó per tinença d'armes i material inflamable (pretenia atemptar, juntament amb tres nazis més, contra familiars de presos d'ETA quan es desplacessin a Madrid).
La resta són membres d'aquest mateix partit o de Democracia Nacional i Falange, alguns amb antecedents. Al llarg de la tarda de dijous es van lliurar a la Policia sis autors més de l'assalt i tots van ser posats a disposició judicial entre el vespre de dijous i el matí d'aquest divendres.
Els fets van tenir lloc dimecres al vespre, Onze de Setembre, quan estava a punt de començar l'acte institucional de la Diada a la delegació del Govern a Madrid. Tan bon punt el delegat del Govern, Josep Maria Bosch, es disposava a prendre la paraula una quinzena d'ultres van entrar a la llibreria Blanquerna i van baixar a la sala mostrant una bandera espanyola i emblemes dels seus partits.
A dins van agredir diverses persones -entre les què hi havia el diputat de CiU Josep Sánchez-Llibre-, van tirar la bandera catalana a terra, i van destrossar diversos elements de l'acte, mentre cridaven "No nos engañan. Cataluña es España". Abans de marxar van tirar gas pebre, que va causar problemes respiratoris i de visió a la cinquantena de persones que es trobaven a la sala.
Llibertat amb càrrecs per als assaltants a la delegació del Govern a Madrid
Política
El jutge els imputa delictes de lesions, atemptat i amenaces i els prohibeix apropar-se al lloc dels fets
ARA A PORTADA
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Publicat el
13 de setembre de 2013 a
les 17:07
Et pot interessar
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
«Hem de recuperar una etiqueta com la del catalanisme»
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
