L'independentisme català no presentarà una candidatura unitària a les eleccions del 20-N, però sí una llista única. Cal retenir aquesta dada a l'hora d'afrontar una campanya electoral que -almenys des de l'àmbit del catalanisme polític- es presenta més nítida que mai. D'una banda, Josep Antoni Duran Lleida, en representació de l'autonomisme clàssic que espera arribar al màxims d'acords possibles amb el pròxim govern espanyol. De l'altra, Alfred Bosch, que simbolitza la via del catalanisme que no perdrà el temps intentant negociar amb Rajoy o Rubalcaba.
El cas és que CiU i PSC repeteixen els mateixos candidats i una oferta política aproximada. I el PP català també, amb l'única novetat que Jorge Fernández Díaz passa del segon lloc al primer. Un escenari increïblement immòbil tenint en compte que el país de fa quatre anys no s'assembla gens al d'ara.
Veurem què passa en tots els àmbits en un context -el català, no pas l'espanyol- políticament del tot incert. I, ben mirat, almenys aquesta vegada no ens prometran 400 euros si votem PSOE ni el dentista de franc si ens decidim pel PP.
ARA A PORTADA
Publicat el
04 d’octubre de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Els compromisos d'ERC per al 29-N: pla de xoc en habitatge i blindar l'escola catalana
-
Política La Junta Electoral rebutja la petició de Puente d’esborrar el seu nom de la papereta del PSOE pel 29-N
-
Política
El Parlament demana a l'Estat que Catalunya tingui un salari mínim que suposi el 60% del mitjà
-
Política
Colau proposa un impost del 2% als «ultrarics» per recaptar més de 10.000 milions d'euros
-
Política
El Suprem amnistia finalment Clara Ponsatí
-
Política
Óscar Puente, el Cid Campeador del PSOE?
