"He juzgado conveniente (así por esto como por mi deseo de reducir todos mis reinos de España a la uniformidad de unas mismas leyes, usos, costumbres y Tribunales, gobernándose igualmente todos por las leyes de Castilla tan loables y plausibles en todo el Universo) abolir y derogar enteramente, como desde luego doy por abolidos y derogados, todos los referidos fueros, privilegios, práctica y costumbre hasta aquí observadas..." Amb aquesta Nova Planta, Felip V va destruir la sobirania dels territoris de l'antiga Corona d'Aragó ("justo derecho de la conquista que de ellos han hecho últimamente mis Armas") a partir de la legitimitat de la sang i el foc i la dissort dels perdedors...
Hem estat tres segles fora de la Història. Però hem conservat la determinació suficient perquè un descendent seu pugui veure, amb ulls de Borbó, com la voluntat de ser d'aquest país ha estat més forta que les armes i que, contra el destí dels derrotats, ens tornarem a plantar davant del món.
Perdudes les armes, a Espanya ja només li queden les lleis de Castella. I serà sobre aquests fulls de paper -"lloables i plausibles en tot l'Univers", recordem-ho- que es basarà l'últim baluard de la seva dominació de tres-cents anys sobre aquest vell país d'Europa... Que Mas, Junqueras i tots l'encertem al llarg d'aquest 2013. I enhorabona!
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de desembre de 2012 a
les 20:51
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
