Moviment general i frenètic per acabar de bastir la candidatura de Guanyem Barcelona a cinc mesos mal comptats de les municipals. Només amb la cap de llista, Ada Colau, decidida, els partits que s'afegiran a la candidatura com ICV-EUiA, Podem o Equo tenen pràcticament enllestides les negociacions. Comptat i debatut, la meitat dels deu primers noms de la llista quedaran en mans ecosocialistes i, en menor mesura, de Podem. L'ombra d'ICV-EUiA serà allargada per a Colau, que tindrà quatre noms entre els nou primers.
Un dels candidats que s'hauria acordat seria el número 2 de la llista, Gerardo Pissarello, professor de Dret Constitucional, ubicat a l'entorn d'EUiA i que va renunciar d'anar a les llistes europees per les poques possibilitats que tenia de ser escollit. De fet, el número dos ha estat ben debatut, fins al punt que es va parlar de Dolors Camats que, en principi, ja no podria repetir a les eleccions al Parlament. Però membres de la direcció del partit van arrufar el nas perquè consideren que obligaria a tocar massa peces tant orgàniques com institucionals d'ICV. Així mateix, altres van considerar que seria una “descortesia” cap a l'actual cap de files Ricard Gomà, que podria ser número tres.
Com a número quatre sona Jaume Asens, l'advocat que tant impulsa Guanyem com Podem a Catalunya. El cinquè recauria en algun nom dels moviments socials que concorren amb Guanyem. El sisè, setè i vuitè es repartirien entre ICV, EUiA i Podem. Amb aquest esborrany de noms, les formacions de l'esquerra volen enllestir la fase denegociació per poder encetar ja la precampanya municipal.
L'ombra d'ICV plana sobre Colau
Política
Negociacions per la llista de Guanyem a les municipals, a la que s'incorporarien Gerardo Pissarello, Ricard Gomà o Jaume Asens | Membres de la direcció ecosocialista van tenir prevencions davant la possibilitat que Dolors Camats en formi part
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de gener de 2015 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política El govern francès i Sánchez critiquen el comentari de Rajoy sobre la selecció francesa de futbol
-
Política
Què ha de decidir exactament el TJUE sobre l'amnistia?
-
Política
Trump i el capitalisme dels tramposos
-
Política
El Govern intensifica la pressió a Junts per evitar que faci descarrilar el finançament
-
Política
El PP reclama una reforma legal per «reforçar» la justícia gratuïta i el torn d'ofici
-
Política
El risc d'un govern PP-Vox afegeix tensió extra a la successió d'Omella
