El president de ciutadans, Albert Rivera, prova de fer les espanyes amb aquesta nova plataforma anomenada Movimiento Ciudadano. No és el primer cop que s'intenta transformar Espanya des de Catalunya, ja ho van intentar Pi i Margall, Prim i Cambó fins arribar a Miquel Roca, i tots van fracassar, tot i que aquest cop hi ha un element diferencial fonamental. Rivera no intenta catalanitzar Espanya sinó tot el contrari, espanyolitzar Catalunya en un viatge d'anada i tornada que té com a objectiu bàsic recaptar suports fora del Principat per intentar fer a Catalunya allò que els catalans, majoritàriament, no volen.
Diu Rivera que aconseguirà els seus objectius "per les bones o per les urnes", un joc de paraules pretesament lluït que amaga la realitat que ja han revelat els seus compares del PPC, que porten anys i panys aconseguint als tribunals el que no aconsegueixen a les urnes. Per sort, a Catalunya Ciutadans està tant lluny d'articular una alternativa de govern que qualsevol possibilitat de reeixir democràticament en la seva política assimiladora és pura ciència ficció.
Però és que a més, a Espanya no els votarà ningú, i no perquè no hi hagi qui estigui d'acord amb el seu discurs, sinó perquè d'una banda ja tenen allà mateix qui el defensa amb molta més vehemència i, de l'altra, perquè si menyspreen Alícia Sánchez-Camacho quan intenta posar un tímid accent català al seu discurs, que han de pensar d'algú que, al capdavall, lidera un projecte polític català? Ciutadans no és un 'partido nacional' i no ho serà mai, perquè no és factible crear primer la sucursal i després la seu central i perquè Espanya no admet com a propi, com a 'nacional español', res que procedeixi de Catalunya.
En tot cas, Movimiento Ciudadano no és pas el primer intent de transformar Espanya des de Catalunya, però tant de bo sigui l'últim. Aviat no ens immiscirem en afers interns dels espanyols.
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’octubre de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
ERC situa el traspàs de les prestacions d'atur a la negociació pressupostària
-
Política
Esborren el «mural històric» de la UAB després d'una ofensiva judicial espanyolista
-
Política
La Moncloa fa un pas més per protegir l'avortament davant del «risc» de l'extrema dreta
-
Política
Junqueras no assistirà a l'acte de Rufián i Montero a Barcelona
-
Política La CUP critica que el PSC veti amb PP i Vox el debat de la seva llei sobre el català a l'escola
-
Política
Així intentarà el Parlament aturar la imposició de la bandera espanyola a la façana
