Espanya ja ha fet saber al govern britànic que pot comptar amb el seu hooliganisme habitual per distorsionar el resultat del referèndum escocès. Madrid amenaça els escocesos amb vetar la seva continuïtat a la Unió Europea, sense tenir en compte que Escòcia fa bastants més anys que Espanya que forma part d'Europa.
Com a demostració de la seva radicalitat, la diplomàcia espanyola recorda que encara a hores d'ara continuen negant-se a reconèixer la República de Kosovo, quatre anys després que ho fessin els Estats Units i la major part dels països de la Unió Europea. Espanya no dissimula i, segons la premsa britànica, les autoritats de Madrid expliquen obertament que Escòcia seria un precedent massa clar per a catalans i bascos.
Tot plegat, obre una partida importantíssima que atraurà l'atenció de l'opinió pública occidental. The Independent il·lustra la seva informació amb la fotografia d'Artur Mas i recorda una visita recent del president català a Londres. El Govern, per tant, ha de decidir si assumeix un paper internacional o es limita a negociar bestretes a La Moncloa. Els espanyols, com era d'esperar, ho tenen molt clar.
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de gener de 2012 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
La defensa de Jordi Pujol Ferrusola demana anul·lar dos delictes fiscals i que el cas passi a Barcelona
-
Política
Aliança es dispara, el PSC es desgasta, Junts s'ensorra i ERC revifa, segons el CEO
-
Política
El fiscal general dimiteix després de la condemna del Suprem: «He servit fidelment la institució»
-
Política
Les grans carpetes de la legislatura deixen el Parlament fora de joc
-
Política
«La dreta portuguesa no té res a veure amb l'espanyola»
-
Política
Sánchez fa costat al fiscal condemnat i obre la via d’anar al Constitucional per revertir la sentència
