Manuel Valls va llançat. Encara no ha oficialitzat el seu "sí" a la proposta de Ciutadans perquè lideri la candidatura a l'alcaldia de Barcelona, però ja exerceix com a candidat. Aquesta tarda, en l'acte de presentació del llibre col·lectiu Anatomía del procés. Claves de la mayor crisis de la democracia española (Debate) a l'acte del llibre, ho ha corroborat. L'exprimer ministre francès ha elogiat Espanya com "un dels grans estat nació d'Europa", i ha parlat d'una Catalunya i una Barcelona que han de plantar cara a l'independentisme. Per això, "els partits constitucionalistes han d'anar units, no es poden dividir".
Ha parlat de la necessitat de recuperar el catalanisme, que segons ell és defensar la democràcia, una cultura catalana forta i la integració a Europa. Això sí, sempre que ha parlat de Catalunya ha tingut cura de referir-s'hi com a "regió" i ha afegit sempre "la ciutat de Barcelona" en el primer front de combat. Ha elogiat la visió de la Barcelona "oberta" de què parla sempre el seu amic Mario Vargas Llosa, enfront la Barcelona tancada i "petita" del separatisme. Valls ha arribat a dir que el català és important a Catalunya -("i jo sempre l'he parlat a casa"), però que "per parlar al món hi ha el castellà".
Valls ha proclamat que el que passa a Catalunya és un episodi més d'una lluita global a Europa, que ja no és, com en el passat, entre dretes i esquerres, sinó entre "democràcia i populismes". Els populismes "poden ser d'extrema esquerra, extrema dreta o nacionalistes", ha sentenciat.
En aquest acte, Valls s'ha trobat com a casa, al costat de l'historiador Joaquim Coll i dels periodistes Lluís Bassets i Astrid Barrio, junt amb Manuel Manchón, que ha moderat la taula. Coll i Bassets han incidit en la idea de recuperar el catalanisme, avui en mans de l'independentisme.Coll ha afirmat un dels trets del catalanisme hauria de ser "vindicar Espanya i l'espanyolitat a Catalunya".
Una agenda cada cop més intensa
L'exprimer ministre francès intensifica la seva agenda i comença a fer vida a la ciutat. Aquest matí, en declaracions a Ràdio 4, ha explicat que encara no ha pres una decisió però que s'ho està pensant. Ha invocat a una Barcelona "oberta" que pot ser "la solució" i ha esmentat el llegat de Pasqual Maragall com a alcalde.
Ahir es va fer públic que Valls donarà classes a l'escola de negocis Esade. Llicenciat en Història per la Universitat de París, Valls impartirà la matèria "Processos migratoris i geografia urbana" a l'Escola de Dret de la institució acadèmica de la Companyia de Jesús. L'assignatura consta de deu sessions, el que assegura la presència de Valls fins al juny proper.
Acte de Ciutadans a la mateixa hora
A la mateixa hora de la presentació del llibre, Ciutadans ha celebrat un acte per recordar -en sentit negatiu- el primer aniversari dels plens de desconnexió dels 6 i 7 de setembre. En l'acte han intervingut Albert Rivera, Inés Arrimadas i Carlos Carrizosa. Aquest cop, Valls no els ha pogut acompanyar. Però l'ambient a Cs -i entre molts dels assistents a l'acte a la Casa del Llibre- és que la decisió està presa.
Manuel Valls encara no ha oficialitzat el «sí», però ja exerceix de candidat
Política
L'exprimer ministre francès fa una crida a la unitat dels partits unionistes i creu que s'ha de plantar cara a l'independentisme des de la "regió catalana i la ciutat de Barcelona"
- Manuel Manchón, Astrid Barrio, Manuel Valls, Lluís Bassets i Joaquim Coll. | @debatelibros -
- | @debatelibros
ARA A PORTADA
-
Societat El desllorigador de l'habitatge: dos decrets que es votaran divendres i horitzó de contractes indefinits David Cobo
-
-
Societat Barcelona va registrar 124 ideacions de suïcidi entre les famílies en risc de desnonament l'any passat David Cobo
-
Política El Govern activarà finalment l'oficina antidesnonaments a finals d'any Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
06 de setembre de 2018 a
les 21:28
Et pot interessar
-
Política
El Congrés obre expedient sancionador a la diputada del PP per l'incident del gas pebre
-
Política
Feijóo menysté que Catalunya tingui més recursos amb el nou finançament: «El problema és de gestió»
-
Política
El Parlament desmenteix Orriols: cap retirada de paraula i només cinc interrupcions en 500 intervencions
-
Política
El «decret Maricarmen» es cola a la festa de l'establishment
-
Política
Sánchez exhibeix un «decret Maricarmen» durant els Premis La Vanguardia
-
Política
L'empresariat pressiona Sánchez per millorar el finançament al Congrés
