L'exprimer ministre francès i regidor de Barcelona Manuel Valls se'n torna a França després de provar sort (i no trobar-la) al consistori barceloní. Segons explica El País, Valls seguirà vivint entre Barcelona i París, mantindrà la seva acta de regidor, però passa pàgina. Una altra vegada.
Al llibre Pas une goutte de sang français (Ni una gota de sang francesa) que acaba de publicar, es pot llegir com el manifest polític d'algú que vol influir en el debat de les eleccions presidencials del 2022. Valls havia marxat de França després de tancar una etapa nefasta dins la política: havia perdut les primàries del Partit Socialista, on havia militat des dels 18 anys, i tenia unes relacions pèssimes amb Emmanuel Macron, per aquell moment ja estrella despuntant de la política francesa i actual president de la república.
Valls explica que el darrer any ha estat clau en el procés d'escriure el llibre i deixar clara la seva voluntat de fer-se sentir a França i tenir un paper en la política del país. Durant el primer confinament, segons recull El País, va sentir "impotència per no poder actuar a França" i aportar la seva experiència com a ministre de l'Interior i primer ministre. Finalment, la decapitació del professor Samuel Paty, va fer que encara sentís de forma més marcada aquesta necessitat.
Malgrat aquesta declaració d'intencions, encara es fa difícil veure amb quins suports o amb quina formació podria tenir autèntica influència en les presidencials. Assegura al mitjà que "mai s'ha d'excloure res" i que la seva ambició a França "és participar plenament al debat presidencial".
Manuel Valls se'n torna a França
Política
El regidor de Barcelona i exprimer ministre francès aspira a ser influent en les properes eleccions presidencials del país
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
Publicat el
27 de març de 2021 a
les 14:12
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
