El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, segueix assenyalant l'"ambigüitat" de l'alcaldessa Ada Colau en el combat pels drets i llibertats. Si bé aquest divendres va criticar-la per no parlar de l'1-O en campanya i que ella hagi acusat el dirigent republicà d'intentar "apropiar-se'l", aquest dissabte en una roda de premsa a l'ACN Maragall ha afirmat que si el referèndum es va fer a Barcelona va ser "malgrat la no implicació" de l'actual govern municipal.
"L'1-O es va fer a Barcelona malgrat l'Ajuntament, que va decidir no córrer riscos; s'ho van fer els ciutadans sols", ha sentenciat l'alcaldable d'ERC. La prova més evident, ha dit, és que ni Colau ni cap dels seus regidors estan entre els més de 700 electes investigats, acusats o processats per l'organització de l'1-O. Segons Maragall, això és així perquè Colau no va facilitar l'obertura dels col·legis per votar.
Tot just aquest dissabte RAC 1 ha fet públic que el juliol del 2017 Alfred Bosch, que aleshores era el líder dels republicans a l'Ajuntament de Barcelona, es va oferir a entrar al govern amb Ada Colau de forma "transitòria" per tal de garantir l'1-O, proposta que va acabar sent rebutjada pels comuns malgrat que inicialment la van veure amb bons ulls i, fins i tot, es van reunir per parlar-ne. "Va ser un intent d'aconseguir una implicació positiva", ha respost Maragall en ser preguntat per aquesta qüestió, i ha tornar a assenyalar l'"ambigüitat" de l'alcaldessa davant l'1-O.
[blockquote]"No demanem als comuns que es tornin independentistes, que és legítim que no ho siguin, però sí que es comprometin seriosament per guanyar la llibertat dels presos i el retorn dels exiliats"[/blockquote]
"No demanem als comuns que es tornin independentistes, que és legítim que no ho siguin, però sí que es comprometin seriosament per guanyar la llibertat dels presos i el retorn dels exiliats", ha insistit Maragall, que reivindica que Barcelona ha de fer de capital de Catalunya en el compromís per la llibertat.
Però si bé Maragall ha reconegut que en l'eix nacional se sent més pròxim al posicionament de Junts per Catalunya, ha admès que en el terreny de les polítiques socials, transformadores i d'habitatge té "més coincidències" amb la candidatura d'Ada Colau. Amb tot, s'ha mostrat de nou disposat a explorar pactes amb les dues candidatures encara que hi hagi un veto creuat entre elles tot subratllant que tampoc descarta governar en solitari si guanya les eleccions.
Maragall assegura que l'1-O es va fer a Barcelona «malgrat la no implicació» de Colau
Política
L'alcaldable d'ERC reconeix que se sent més a prop de les polítiques socials de Colau que de les de Junts per Catalunya
- Ernest Maragall, amb el director de l'ACN, Marc Colomer | Marc Puig -
- | Marc Puig
ARA A PORTADA
-
Societat «Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa» Natàlia Pinyol
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Publicat el
18 de maig de 2019 a
les 11:36
Actualitzat el
18 de maig de 2019 a les
11:56
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
