L'alcaldable d'ERC a Barcelona, Ernest Maragall, ha assegurat que ja ha conençat a treballar l'estratègia d'"unitat d'acció sobiranista" postelectoral a la ciutat, amb l'ex conseller d'Interior Joaquim Forn.
Forn encara no ha estat confirmat oficialment com a alcaldable del PDECat a la capital catalana però Maragall considera "obvi" que el seu nom és un dels que sonen amb més força per liderar la candidatura del nou espai convergent.
El republicà ho ha explicat després de visitar Forn a la presó de Lledoners, on també s'ha trobat amb el líder del seu partit,Oriol Junqueras.
Maragall reconeix que encara cal definir con es traduirà la unitat sobiranista després de les municipals però ha demanat maximitzar els esforços de les candidatures favorables a la República.
El dirigent d'ERC ha demanat a la CUP que se sumi a la unitat d'acció, i també confia a poder configurar un espai conjunt amb Barcelona en Comú que tingui com a principals reivindicacions la llibertat dels presos polítics i el dret a l'autodeterminació.
El republicà ha insistit que ERC no formarà part de cap llista unitària independentista. "El mapa electoral ja està configurat", ha dit.
Maragall i Forn treballen per la «unitat d'acció sobiranista» a Barcelona
L'alcaldable d'ERC ha visitat l'exconseller i probable candidat del PDECat a les municipals a la presó de Lledoners
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de gener de 2019 a les 18:05
Actualitzat el 26 de febrer de 2019 a les 20:46
Et pot interessar
-
Política Un alt càrrec de Rajoy admet que van posar en marxa casos de corrupció contra l'independentisme
-
Política Les claus de la proposta d'ERC al Congrés per «habilitar» la gestió catalana de l'IRPF
-
Política Illa troba el gust en el cos a cos amb Ayuso
-
Política Yolanda Díaz assegura que negocia la reducció de la jornada laboral amb Puigdemont
-
Política «Fins ara, qui ha sortit més ben parat de la dana ha estat Vox»
-
Política Montserrat i Carles Puigdemont, entre la distància i les ambigüitats benedictines