La infiltració policial en moviments socials i independentistes a Catalunya -documentada per La Directa al llarg dels últims mesos- ha aterrat de nou aquest dimecres al Congrés dels Diputats. Marta Rosique, diputada d'ERC, ha preguntat a Fernando Grande-Marlaska, ministre de l'Interior, sobre els agents encoberts desplegats a Catalunya, i el responsable dels cossos i forces de seguretat de l'Estat ha indicat que es fan servir tots els "instruments legals" per protegir els drets i les llibertats, i també les ideologies. Una manera de justificar les infiltracions, que han motivat querelles de dones perquè es van utilitzar relacions personals per informar-se.
"Vostès que tant es vanaglorien de les polítiques feministes, com expliquen que infiltrin agents en moviments socials obtenint informacions a través de relacions sexoafectives i aprofitant-se de les dones? Per què no investiguen ni sancionen fets com aquest?", s'ha preguntat Rosique. Marlaska ha indicat que el PSOE no només "celebra" el feminisme, sinó que les polítiques en aquest sentit "porten segell socialista". Dit això, el ministre ha apuntat que Espanya és una "democràcia plena", un concepte "que no és inventat", sinó que és "internacional". "Les ideologies no es persegueixen. L'única funció és utilitzar tots els instruments legals per protegir els drets i les llibertats", ha ressaltat Marlaska per justificar les infiltracions.
Rosique ha apuntat que "tard o d'hora" els "rebotarà", perquè quan siguin a l'oposició s'arrisquen a "infiltracions" per part de la dreta. "La responsabilitat és del PSOE, perquè tot això comença el 2019. En aquest moment comencen la guerra bruta amb espionatge i infiltracions, captacions i l'ús de Pegasus. L'únic objectiu és acabar amb la dissidència política, a costa de les dones i per la unitat d'Espanya, per la qual fan el que faci falta", ha apuntat la diputada, que ha considerat "cutre" la policia de l'Estat, de manera que ha donat per fet que si hi ha més infiltrats els acabaran "descobrint". "Si vostè pot exercir els seus drets és gràcies a la feina dels cossos i forces de seguretat de l'Estat", ha apuntat Marlaska en el torn final.
Marlaska justifica les infiltracions policials en moviments socials a Catalunya
El ministre de l'Interior, en resposta a Marta Rosique (ERC), assenyala que es fan servir "tots els instruments legals" per "protegir les ideologies"; els republicans acusen el PSOE de "guerra bruta" contra l'independentisme
ARA A PORTADA
-
ERC no presentarà divendres el veto als pressupostos per donar marge a la negociació Lluís Girona Boffi
-
L'esmena a la totalitat als pressupostos: una eina de pressió que no és irreversible ni immediata Lluís Girona Boffi
-
Romero pressiona ERC i avisa que sense pressupostos caldrà «passar el rasclet» a la despesa Redacció
-
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
08 de març de 2023 a
les 10:30
Actualitzat el
08 de març de 2023 a les
10:31
Et pot interessar
-
Política
Suspenen el ple del Parlament per la caiguda de vidres de la làmpada central
-
Política
Un informe del Parlament qüestiona la factura de 47.000 euros d'una jornada de Junts a Bèlgica
-
Política
Vox retorna al Parlament més de 7.000 euros en dinars i alcohol
-
Política
Òmnium recorre l’arxivament de la causa per espionatge amb Pegasus
-
Política
El «dret a quedar-se» de Jaume Collboni
-
Política
El govern valencià deixa en mans dels professors decidir si s'estudien autors catalans i balears
