
Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) està posant tots els seus efectius a disposició del procés independentista. Tots. Fins al punt que el conseller d'Economia i Finances, Andreu Mas-Colell, s'ha reunit amb tot de dirigents d'entitats nouvingudes per convèncer-los que l'Estat català "és viable, sens dubte", que l'economia catalana "es podria sustentar sola, al mateix nivell que se sustenten les altres economies europees" i que no tindria cap problema per pagar les pensions. "Fins i tot, m'atreveixo a dir que es podrien baixar els impostos", assegura.
En un acte a la seu de la Fundació Nous Catalans d'Àngel Colom, a Santa Coloma de Gramenet, davant d'un auditori conformat per un centenar de dirigents d'entitats de nouvinguts, Mas-Colell ha explicat aquest dijous que "a la UE hi ha molts estats membres que són molt més petits que Catalunya, o que tenen un PIB per càpita menor que el nostre, com Irlanda, la República Txeca, Hongria, Luxemburg, Estònia o Grècia". Per tant, Mas-Colell els ha fet palès que el país "té les magnituds macroeconòmiques" equiparables a d'altres territoris europeus que sí que tenen estat. I ha exclamat: "No seríem ni un dels països més petits!"
I quins avantatges tindria un Estat propi per a Catalunya? Segons Mas-Colell, tres de clars: permetria millorar la fiscalitat dels ciutadans, permetria un major control de les infraestructures i permetria legislar "d'acord amb les necessitats de la nostra societat".

Les pensions, segures
Durant el torn de preguntes, un membre de l'AUGA de Santa Coloma de Gramenet, arribat al país als anys 60, li ha preguntat sobre si havia de patir per la pensió. "No hi ha raó per preocupar-se", ha respost, amb seguretat. "La realitat econòmica catalana, pensada com un Estat dins d'Europa, té tota la capacitat per pagar les pensions al nivell actual. No hi ha res a l'economia catalana que fes el tema de pagar les pensions als catalans més difícil que el que pugui tenir l'Estat espanyol als pensionistes espanyols", ha assegurat.
Ara bé, Mas-Colell també és conscient que podria haver-hi un període de transició entre la Catalunya autonòmica i la Catalunya Estat. "Seria lògic que pogués inquietar aquesta tansició", ha afirmat, afegint-hi a continuació: "No hi haurà cap govern català que prengui mai cap mesura que pugui posar en perill les pensions dels catalans."