De moment, el mal no vol soroll. Així es desprèn dels pressupostos pel 2014 que ha presentat aquest migdia el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, al Parlament que no comptabilitzen com ingressos alguns dels deutes pendents que sumarien 9.000 milions que l'Estat té amb Catalunya com ara finalment el conseller d'Economia ha desestimat aquesta opció per evitar més mala maror amb el govern espanyol. Res de més brega ab l'Estat.
"No volem generar conflictes quan ja en tenim prou", ha assegurat Andreu Mas-Colell, per justificar la no inclusió de partides com les disposicions addicionals terceres de l'Estatut impagades des del 2008, inversions pendents o fons de competitivitat.
Per Mas-Colell, "des del punt de vista d'operativitat, convé que el pressupost sigui un instrument efectiu i eficient en un any especialment complicat". "La Generalitat ha de poder complir aquest pressupost que ha de poder reflectir els reptes reals de les finances públiques i evitar entrar en contradicció amb els pressupostos de l'Estat", ha assenyalat Mas-Colell.