Un dels últims serveis del govern Zapatero-Rubalcaba-Chacón va ser el traspàs de les competències sobre tauromàquia del Ministeri de l'Interior -que és on havien estat sempre- al de Cultura. El BOE de l'1 de setembre de l'any passat feia oficial la nova consideració de les curses de braus dins l'àmbit de la cultura "entesa la tauromàquia com una disciplina artística i un producte cultural".
És aquesta nova classificació la que ha permès a l'actual ministre de Cultura, José Ignacio Wert, afirmar, en la seva primera compareixença al Congrés, que s'incrementaran les ajudes en diner públic a les entitats que es dediquin a "l'acció i promoció cultural de la tauromàquia". Wert, a més, va utilitzar com a justificació una suposada declaració en el mateix sentit del govern francès que va ser ràpidament desmentida des de París.
És difícil saber amb exactitud quantes subvencions consumeixen les curses de braus cada any. Entre d'altres raons perquè hi destinen fons gairebé tots els nivells administratius i no hi ha una comptabilitat clara i accessible. Diverses estimacions calculen prop de 600 milions d'euros anuals, una xifra que, curiosament, no ha estat objecte de retallada. Al contrari, si el ministre Wert compleix els seus anuncis.
És increïble, però a Espanya no hi ha un debat seriós sobre el fet que es puguin limitar alguns serveis essencials i, en paral·lel, un ministre digui que pensa invertir encara més diners en els toros. El nacionalisme hauria de tenir un límit.
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de febrer de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política Junts acusa el Govern i els socis de «fer perdre tres mesos» per pactar els mateixos pressupostos
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030
