L'enquesta del CEO publicada aquest divendres a més de la sorpresa que suposa publicar-la fora de programa en contenia una altra, els motius que porten els ciutadans a votar una determinada formació. Una pregunta inèdita que dóna quatre respostes majoritàries. Comptat i debatut, les propostes electorals compten més que no pas la fidelitat a un partit o un lideratge. Unes xifres que poden ajudar a entendre el bastiment de diverses candidatures i les persones que les encapçalen.
Així, segons els 1100 enquestats, un 50,6% decideixen el seu vot per les “propostes electorals. En segon terme, la ideologia és el motiu que desequilibra la balança per un 37,5% dels enquestats. Una xifra que baixa fins el 23,6 entre els que decideixen si voten o no una formació segons els hagi convençut més o no la seva actuació al Govern o bé a l'oposició. I queden despenjats, amb només un 15,3% dels enquestats que aposten per valorar en primer terme el líder i només un 8% voten per partidisme.
Per partits
Entre la primera causa de votació dels partits hi ha la proposta electoral. Aquest és el motiu principal dels votants de CiU (44,8%); ERC (55%); PSC (54,7%); Ciutadans amb un 59% i Podem amb un 60,8%. En canvi, entre els votants del PP i els de la CUP el primer motiu de vot és la ideologia. El 50% dels votants populars decideixen el seu vot per ideologia i els de la CUP ho fan en un 68,8%.
Més electoralisme que líders
L'enquesta del CEO apunta que els ciutadans valoren més les propostes electorals que el partidisme | Els populars i els cupaires, els que voten massivament per “les idees”
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de desembre de 2014 a les 21:00
Et pot interessar
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
-
Política
La defensa de Pujol demana que no sigui jutjat a l'Audiència Nacional pel seu estat de salut
-
Política
El PSC es compromet a regular la compra especulativa d'habitatge
-
Política
Franco va morir el dia 19 de novembre i no el 20, segons dos metges que van tractar-lo
