L'enquesta del CEO publicada aquest divendres a més de la sorpresa que suposa publicar-la fora de programa en contenia una altra, els motius que porten els ciutadans a votar una determinada formació. Una pregunta inèdita que dóna quatre respostes majoritàries. Comptat i debatut, les propostes electorals compten més que no pas la fidelitat a un partit o un lideratge. Unes xifres que poden ajudar a entendre el bastiment de diverses candidatures i les persones que les encapçalen.
Així, segons els 1100 enquestats, un 50,6% decideixen el seu vot per les “propostes electorals. En segon terme, la ideologia és el motiu que desequilibra la balança per un 37,5% dels enquestats. Una xifra que baixa fins el 23,6 entre els que decideixen si voten o no una formació segons els hagi convençut més o no la seva actuació al Govern o bé a l'oposició. I queden despenjats, amb només un 15,3% dels enquestats que aposten per valorar en primer terme el líder i només un 8% voten per partidisme.
Per partits
Entre la primera causa de votació dels partits hi ha la proposta electoral. Aquest és el motiu principal dels votants de CiU (44,8%); ERC (55%); PSC (54,7%); Ciutadans amb un 59% i Podem amb un 60,8%. En canvi, entre els votants del PP i els de la CUP el primer motiu de vot és la ideologia. El 50% dels votants populars decideixen el seu vot per ideologia i els de la CUP ho fan en un 68,8%.
Més electoralisme que líders
L'enquesta del CEO apunta que els ciutadans valoren més les propostes electorals que el partidisme | Els populars i els cupaires, els que voten massivament per “les idees”
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de desembre de 2014 a les 21:00
Et pot interessar
-
Política L'alcalde de Paiporta expulsa una veïna del ple que volia imposar el castellà: «Respondré en valencià, et fots»
-
Política Els Comuns proposen que l'ONU bombardegi posicions militars israelianes per evitar la invasió de Gaza
-
Política L'ANC critica que Illa «no ha complert» cap dels compromisos durant el primer any de mandat: «Només ven fum»
-
Política Puigdemont, un any després del retorn efímer: «Calia posar en evidència una anomalia democràtica greu»
-
Política ERC defensa «ordenar» el turisme a Barcelona: «No el pot gestionar un club d'hotelers»
-
Política Les cares del pacte PSC-ERC: on són ara els negociadors de la investidura d'Illa?