Antoni Castells és, segur, el conseller de més nivell dels que hi ha a l'actual Govern, president inclòs. Té un currículum acadèmic brillant i -com diu ell mateix- és capaç de defensar posicions polítiques valentes. És un catalanista sincer i, per regla general, té bones relacions amb l'oposició. Poc o molt, en tots els àmbits el respecten. Fins i tot a Madrid, que no és fàcil.
Dit això, Castells no té la virtut de la humilitat. Ningú no dubta que la conversa telefònica que reflecteix el sumari del cas Pretòria és real ("Cada cop que li foto un esbufec, s'acolloneix", en referència a José Montilla), una actitud que pateixen, igualment, la majoria dels seus companys de Govern. A més, genera una profunda antipatia en l'aparell del PSC, que el veu massa catalanista i, alhora, poc compromès amb el partit.
D'altra banda, el conseller d'Economia té unes relacions molt complicades amb la premsa. Se li coneixen poques entrevistes publicades als diaris perquè té el costum -insòlit, afortunadament- de revisar-les abans que es publiquin i, quan li sembla, afegir-hi continguts pel seu compte.
En definitiva, Castells té un futur polític molt complicat. I curt.
ARA A PORTADA
-
Societat Un incendi al Solsonès se suma al d'Aiguamúrcia i complica l'operatiu dels Bombers Marc Orts i Cussó
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
Successos Actualització: Els Bombers despleguen recursos terrestres i aeris per sufocar un incendi de vegetació a Lladurs Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
22 de juny de 2010 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Ofensiva de Junts per portar el concert econòmic al Congrés dels Diputats
-
Política
ERC demana a Junts que no bloquegi el nou finançament per «pànic electoral» a Aliança
-
Política
Illa defensa el nou finançament a Madrid: «Prou desconfiança amb Catalunya»
-
Política
La Fiscalia retira l'acusació contra Vergés i Argimon per la vacunació de policies
-
Política
El CNI admet que va espiar David Fernández i Carles Riera amb Pegasus
-
Política
El veredicte definitiu de l'amnistia: Europa asfaltarà el retorn de Puigdemont?
