
El president del govern d'Extremadura, José Antonio Monago, ha demanat aquest dilluns "paciència" als "ciutadans extremenys residents a Catalunya que viuen amb molta preocupació" l'anunci de referèndum sobre la independència. Des del seu punt de vista, l'enquesta d' El Mundo, que atorgava a l'independentisme català entre un 35 i un 40% del total de vots, és "flor d'un dia", perquè "l'enquesta no pot anticipar allò que no tindrà lloc, que és la consulta".
Monago, convençut que l'Estat impedirà que els catalans puguin votar el seu futur polític, ha afirmat avui que les dades que apuntava El Mundo "poden ser un missatge esperançador per a alguns", afegint tot seguit que nega la major i que creia que no s'havien de fer enquestes com aquestes.
Després d'assenyalar que "s'han de posar al damunt la taula moltes veritats històriques que no s'han posat" fins ara, ha considerat que "serà sempre millor que no s'avanci cap a les tesis del nacionalisme català, sinó cap al sentit comú".