Frontisme. Bloc. Que tothom marqui línies vermelles en el camp de batalla electoral i que les trinxeres estiguin ben definides. Unionistes i independentistes, no val el camí del mig. Aquest és el pla d'atac del primer secretari del PSC i president de la Generalitat, José Montilla, vers el seu enemic polític, Convergència i Unió.
Montilla, en un acte amb denominació d'origen PSOE, - míting davant un miler de pensionistes a Cornellà de Llobregat- va qualificar aquest dissabte "d'error polític" el suport de CiU a l'admissió a tràmit per part de la Mesa del Parlament d'una iniciativa popular (IP) per organitzar un referèndum sobre la independència. Montilla va posar en dubte que el líder de CiU, Artur Mas, estigui "legitimitat" per ser president per la seva "ambigüitat" sobre aquesta qüestió. "No és de fiar" va reblar. I posats en brega va qualificar Mas "d'imprevisible, irresponsable i insolvent".
Montilla va atacar el celler ideològic de CiU afirmant que la decisió de la federació nacionalista de donar suport a la IP era "enterrar el pujolisme". "Malgrat ho amaga, CiU va votar a la Mesa del Parlament perquè hi hagi un referèndum", va remarcar, tot i que "mitja hora després criticava ERC".
En tot cas, creu que aquesta posició a la cambra catalana han deixat "les coses més clares", tot preguntant-se si aquest és el pas de CiU "d'una força estatutària a una força sobiranista". "Defensen o no l'Estatut?, es va qüestionar. "Juguen totes les cartes, a l'ambigüitat, juguen a una cosa i a l'altra", va denunciar, tot afegint que Mas té una posició "d'oportunisme polític" sobre la independència. Montilla va marcar la seva trinxera amb la lletania "jo tinc les coses clares, sóc català i catalanista, espanyol i federalista, i europeu i europeista". Comença el cos a cos.
Montilla: «Mas no és de fiar per la seva ambigüitat sobre la independència»
Titlla el líder de Ciu "d'imprevisible, irresponsable i insolvent".
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de juny de 2010 a
les 10:10
Et pot interessar
-
Política
Zapatero demana ajornar la declaració prevista pel 2 de juny
-
Política
El jutge cita Begoña Gómez per al 9 de juny i amenaça amb «mesures cautelars» si no es presenta
-
Política
Vito Quiles, castigat amb només tres mesos sense entrar al Congrés
-
Política
El candidat d'Aliança a Barcelona s'encamina cap a l'aposta interna a l'espera d'un perfil mediàtic
-
Política
«L'acord pels pressupostos no és l'avantsala d'un pacte de Govern amb el PSC»
-
Política
Salvador Illa i l'unicorn d'acabar una legislatura a Catalunya
