El xef francès Paul Bocuse, un dels grans noms de la gastronomia mundial, ha mort als 91 anys. Fill de família de xefs, va ser un dels pioners de la "nouvelle cuisine". La presidència francesa ha rendit avui un càlid homenatge al pioner de la nova cuina contemporània a través d'un comunicat. "Paul Bocuse ha estat l'epítom de la cuina francesa. La seva carrera ha estat la d'un home de fidelitat", ha fet saber l'Elisi.
Bocuse va ser guardonat l'any 1961 amb la seva primera estrella Michelin i també va ser nomenat com a Millor Cuiner de França. L'any 1962 va reformar el restaurant familiar de Collonges i així va aconseguir la seva segona estrella Michelin. El 1965 va arribar la tercera estrella.
Paul Bocuse, a més del seu restaurant, deixa com a llegat culinari una cadena de brasseries a Lió, especialitzades en diversos aspectes de la cuina francesa, així com un altre restaurant Bocuse a la zona francesa Epcot de Disneylandia (Estats Units), dirigit pel seu fill Jerome.
Mor als 91 anys el xef francès Paul Bocuse, pioner de la «nouvelle cuisine»
Política
El món de la cuina es vesteix de dol per acomiadar un dels grans referents
ARA A PORTADA
-
Societat Inici de curs educatiu convuls després d'un any de mobilitzacions «històriques»: i ara, què? Gerard Mira
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
20 de gener de 2018 a
les 21:10
Et pot interessar
-
Política
El PSC treu ferro a les peticions per remodelar el Govern: «No he conegut oposició que no ho demani»
-
Política
Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
