L'Assemblea Nacional Catalana proposa per al proper Onze de Setembre omplir de gent l'Avinguda Meridiana de Barcelona, un nou repte logístic i de mobilització que un cop més mostrarà a Catalunya, a Espanya i al món la força del moviment sobiranista. I ho farà a més, com a tret de sortida de la campanya electoral del 27-S, uns comicis amb valor plebiscitari que hauran de menar, si la majoria de votants així ho vol, a l'obertura d'un procés polític definitiu amb la independència com a únic final possible.
Ara bé, aquesta nova mobilització se suma a les dels tres darrers anys i, tot i no dubtar del seu èxit, la nova convocatòria no deixa de ser l'expressió d'un greu problema, perquè totes aquestes grans concentracions havien de ser extraordinàries i, a poc a poc, s'estan convertint en tradicionals, i això és un símptoma clar que el procés no rutlla amb l'efectivitat desitjada.
Per això aquest cop ha de ser el definitiu, perquè la societat civil catalana -la que s'escriu amb minúscules, és a dir, la majoritària- no es pot permetre morir d'èxit per quarta vegada, perquè altrament correm el risc de convertir l'Onze de Setembre en una gran festa ciutadana que, malgrat tot, no serveixi per a res.
ARA A PORTADA
Publicat el 12 d’abril de 2015 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Tercer expedient del dia: Brussel·les avisa Espanya per no actualitzar la llei contra el blanqueig i la reducció de l'IVA
-
Política Laia Estrada estripa una foto de Felip VI al Parlament
-
Política El Parlament vol que els professionals sanitaris tinguin el B2 de català al cap d'un any de treballar
-
Política Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa