El nou líder del socialisme català és una persona capaç d'articular un discurs coherent, amb un bon nivell acadèmic i que utilitza la llengua catalana de forma totalment correcta. A més, és de caràcter obert, és hàbil teixint complicitats i no ve de la Federació Catalana del PSOE, sinó del PSC-Congrés. Tot això són fets objectius, així que crec que l'ascens de Pere Navarro al nivell nacional és una bona notícia per a la política catalana. Sense reserves.
Catalanista? Depèn de com es defineixi l'adjectiu. Per descomptat que Navarro està lluny del sobiranisme, però és que si en fos pròxim hauria militat en qualsevol de les opcions que van des d'UDC a la CUP, no pas al PSC. L'alcalde de Terrassa exerceix un catalanisme cultural i lingüístic que es dilueix en el federalisme teòric -i utòpic- a mesura que s'entra en l'àmbit de partit. Però, personalment, crec que el PSC evolucionarà positivament en aquest sentit, perquè fóra absurd quedar-se on han estat els últims anys, i menys encara amb el PP governant a Madrid.
En qualsevol cas, el PSC necessita urgentment un projecte nacional visible i coherent, arribi fins on arribi. I Navarro té tots els elements per liderar aquest procés.
Navarro és una bona notícia
Ara a portada
Publicat el 17 de desembre de 2011 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política «No n'hi ha prou amb ocupar les institucions»: torna l'Ada Colau activista
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat»
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents