El nou líder del socialisme català és una persona capaç d'articular un discurs coherent, amb un bon nivell acadèmic i que utilitza la llengua catalana de forma totalment correcta. A més, és de caràcter obert, és hàbil teixint complicitats i no ve de la Federació Catalana del PSOE, sinó del PSC-Congrés. Tot això són fets objectius, així que crec que l'ascens de Pere Navarro al nivell nacional és una bona notícia per a la política catalana. Sense reserves.
Catalanista? Depèn de com es defineixi l'adjectiu. Per descomptat que Navarro està lluny del sobiranisme, però és que si en fos pròxim hauria militat en qualsevol de les opcions que van des d'UDC a la CUP, no pas al PSC. L'alcalde de Terrassa exerceix un catalanisme cultural i lingüístic que es dilueix en el federalisme teòric -i utòpic- a mesura que s'entra en l'àmbit de partit. Però, personalment, crec que el PSC evolucionarà positivament en aquest sentit, perquè fóra absurd quedar-se on han estat els últims anys, i menys encara amb el PP governant a Madrid.
En qualsevol cas, el PSC necessita urgentment un projecte nacional visible i coherent, arribi fins on arribi. I Navarro té tots els elements per liderar aquest procés.
ARA A PORTADA
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Política Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya Neus Climent / Agències
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
17 de desembre de 2011 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
CHA i Front Ampli Aragó no es presentaran al Congrés per Terol per evitar «dispersió de vot»
-
Política
Bentornat, conseller Puig
-
Política
Sant Vicenç dels Horts rep a Junqueras i Romeva després de l'amnistia
-
Política
Illa furga en els dubtes de PP i Vox amb les pensions: «El sistema funciona, no peta res»
-
Política Sánchez respon als insults de Milei: «Sí, soc 'zurdo' i molt orgullós»
-
Política
Albiol contra la memòria
