L'any 1997, l'Ajuntament de Barcelona va aprovar concedir la màxima distinció institucional, la Medalla d'Or de la Ciutat, a la infanta Cristina de Borbó, sobretot per decisió del llavors alcalde Pasqual Maragall. En aquell consistori, com a regidor de govern, Ernest Maragall també va aprovar la concessió de la distinció a la filla del monarca espanyol.
Ara, disset anys després, i arran de la imputació de Cristina en el cas de malversació de fons públics Nóos, el partit que el 2012 va fundar Ernest Maragall se suma a la petició de retirar la Medalla d'Or a l'altesa reial. Nova Esquerra Catalana (NECat) considera que "no consta" que Cristina tingui "cap treball ni excel·lència en el camp institucional rellevants per a la ciutat". "Ans al contrari", assegura, "pel que es desprèn dels fets de la seva fiscalitat i de les empreses de les que n'és copropietària", assegura la coordinadora barcelonina del partit en un comunicat.
Justament aquest divendres, una cinquantena de personalitats van reclamar a Xavier Trias que iniciï els tràmits per retirar la distinció a Cristina, tal com va suggerir inicialment el periodista Dídac Boza en un article a Nació Digital.
NECat vol retirar la medalla que Maragall va atorgar a Cristina el 1997
Sent regidor, Ernest Maragall va votar a favor de distingir la filla del rei espanyol · Ara, el seu partit creu que no se la mereix
ARA A PORTADA
-
-
Parlon i Trapero, al punt de mira per la resposta dels Mossos a la vaga per Palestina Lluís Girona Boffi
-
La UAB es regira contra l’agitador ultra Vito Quiles: «S’ha de confrontar la propaganda d’extrema dreta» Pau Espí
-
Qui és Vito Quiles, l'agitador d'extrema dreta «amic» de Rufián que busca brega a la UAB Marc Orts i Cussó | Víctor Rodrigo
-
Publicat el 19 de gener de 2014 a les 19:04
Et pot interessar
-
Política Alberto Fernández, un roc a la sabata de Daniel Sirera
-
Política BComú permetrà el pas inicial del pressupost de Collboni després de negociar una mediació per Vallcarca
-
Política Les organitzacions antifeixistes i alumnes de la UAB buiden les aules per manifestar-se contra l’acte de S'ha Acabat amb Vito Quiles
-
Política Jugar amb els drets
-
Política Duch reclama «un lloc a la taula» per a les regions en les negociacions del pròxim pressupost comunitari
-
Política Avortament, conveniència i convicció