Ningú no estima el Constitucional

Els líders polítics veuen amb escepticisme una sentència "imminent" sobre l'Estatut.

Publicat el 09 d’abril de 2010 a les 15:50

Seu del Tribunal Constitucional.

La fàbula i conte del llop pren cos en el culebrot de la sentència del Tribunal Constitucional. Després que ahir es filtrés que el ple del Tribunal debatrà la sentència els propers 14 i 15 d'abril, aquest divendres tothom especulava amb un cert toc d'escepticisme. Els actors polítics parlen de "debilitat", "immaduresa" i "por". De moment, no hi ha res, però sí una nova filtració.

 
  Mas: "Feblesa i cacau"

El president de Convergència i Unió, Artur Mas, ha rebutjat la possibilitat que el vot de qualitat de la presidenta del Tribunal Constitucional (TC), Maria Emilia Casas, desbloquegi la sentència en cas d'empat en la votació sobre la sentència de l'Estatut. 'Deixaria les coses amb una debilitat de futur tremenda i provocaria un enrrenou i un cacau important dins de l'Estat' ha advertit Mas des de Pujalt (Sort) on ha visitat una explotació de vaques. A més, el líder de la federació nacionalista ha insitit que l'única sentència bona pel seu partit és aquella que no toqui ni una coma i ha instat el TC a enllestir la sentència per acabar amb un 'espectacle impresentable' que ja fa quatre anys que dura.


Saura,escèptic

El conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, no té cap certesa que les sessions de deliberació del Tribunal Constitucional (TC) de la setmana vinent serveixin per desencallar la sentència de l'Estatut. 'Això depèn del TC' i la pregunta de si ara es resoldrà 'ja me l'han feta tantes vegades en els darrers tres anys.' ha dit el conseller a Ripoll.

Saura però té clar que si es retalla l'Estatut caldrà demanar a Madrid 'refer' el pacte polític que va servir per tirar endavant la màxima llei catalana. El conseller considera que, tot i els recursos en contra de l'Estatut, el Govern 'no ha fet cas' d'aquestes circumstància i l'ha anat desenvolupant tal com 'ho continuarà fent'.

Puigcercós veu 'por' de TC, PP i PSOE a la reacció de Catalunya a la sentència 
 
El president d’ERC, Joan Puigcercós, ha considerat que el Tribunal Constitucional, el PP i el PSOE tenen 'por' a la sentència sobre l’Estatut perquè són 'conscients' de la reacció 'contundent i de dignitat nacional' que es desencadenarà a Catalunya. Puigcercós ha exigit la sentència d’una vegada, que ha donat per fet que serà 'negativa' i intentarà 'per la via de la reinterpretació o de l’amputació directa' retallar 'el poc que queda' de l’Estatut. Pel líder d’ERC, TC, PP i PSOE pretenen amb la sentència marcat un 'mur' que fixi on acaba el 'dret dels catalans a tenir més llibertat'.

Herrera avisa el TC que si no avala l'Estatut no dicti ara cap sentència 
 
El secretari general d'ICV, Joan Herrera, ha alertat aquest divendres al Tribunal Constitucional que si no avala l'Estatut ara no és hora de dictar cap sentència sobre el text. El dirigent ecosocialista ha apel·lat a la responsabilitat del tribunal i ha insistit en que 'cal que el TC faci una sentència que avali la constitucionalitat de l'Estatut o si no que ho deixi córrer, es renovin els seus membres i amb un nou Constitucional dicti sentència', ha declarat

Duran diu que 'encara està molt verda' la possibilitat d'una sentència de l'Estatut 
 
 El portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, ha manifestat aquest divendres que creu que el Tribunal Constitucional (TC) no dictarà la sentència de l'Estatut durant el ple convocat. Ha exposat que per les informacions i els comentaris que li arriben té 'la sensació que encara està molt verda la possibilitat d'una sentència'. En una entrevista a Punto Radio també ha manifestat que si al final, perquè tots els magistrats estiguin d'acord, s'acorda una major retallada de l'Estatut, serà 'un mal servei del TC'. 

Sánchez-Camacho, "sentit comú"

La presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, ha reclamat avui a la resta de partits “responsabilitat i sentit comú” davant la sentència del TC sobre els recursos interposats contra l’Estatut. En aquest sentit, ha assegurat que aquesta serà l’actitud del PPC, que respectarà la sentència i “actuarà amb sentit comú i sentit  de present i futur”.
 
Sánchez-Camacho ha dit que el PPC espera aquesta sentència després d’un “retard excessiu”, perquè “els catalans mereixem, el més aviat possible,  un estatut constitucional que garanteixi l’estabilitat política i institucional i un desenvolupament estatutari de consens”.