Que la constitució espanyola ha perdut vigència i que no serveix per encaixar bé Catalunya a l'Estat, pràcticament tothom ho té clar. Però les receptes per revisar l'escenari són tan diverses i difuses que el desllorigador sembla una quimera. Mentrestant, la carta magna no té qui l'estimi. El dia del seu aniversari, s'ha convertit en una arma electoral, i poca cosa més.
Mariano Rajoy acceptaria revisar la Constitució, però mai per satisfer al sobiranisme. El president espanyol i candidat a la reelecció del PP ha assegurat que és capaç de dialogar per modificar la carta magna però la línia vermella és no alimentar les demandes catalanes. Mentrestant, ha continuat insistint en el que serà una idea força de la campanya: la por a un "tripartit" a l'espanyola.
La manifestació en defensa de la carta magna a Barcelona, en hores baixes. L'espanyolisme cada dia és més residual i histriònic a Catalunya. Això és el que s'ha pogut veure a la capital catalana aquest diumenge. Pocs centenars de persones han respost a la crida feta per D'Espanya i Catalans, i tret d'alguns dirigents del Partit Popular, la resta de formacions unionistes li han donat l'esquena.
Les joventuts d'ERC rebreguen el text del 78. Amb la campanya en dansa, i amb l'escenari obert arran dels resultats del 27-S, els partits independentistes havien de marcar perfil. Els republicans ho han fet a Sant Adrià de Besòs amb performance inclosa de les JERC, per denunciar una carta magna que els encotilla. El diputat al Congrés Joan Tardà hi ha posat el missatge contundent, quan ha fet una crida "a les armes... electorals".
Democràcia i Llibertat ja mira cap a la constitució catalana. Davant del Parlament, i remetent-se a la història prèvia de les institucions pròpies, Francesc Homs ha qualificat de "cinisme" totes les propostes de reforma que plantegen els partits estatals. El cap de llista de la candidatura que integra CDC, Demòcrates i Reagrupament només vol ser en una ponència: la del nou marc constitucional català.
En Comú Podem vol un procés constituent, tant per Catalunya com per Espanya. El cap de llista de la candidatura en què s'integra Podem a Catalunya, Xavier Domènech, ha insistit que el seu projecte polític és l'únic que des de l'Estat defensa la celebració d'un referèndum al Principat. I el que seria un procés constituent català també el desitja pels altres territoris de l'actual Estat.
Ningú sap què fer amb la Constitució
Política
Rajoy insisteix en la campanya de la por a un "tripartit" estatal, ERC rebrega la carta magna i la manifestació espanyolista, entre les cinc claus del dia
ARA A PORTADA
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
06 de desembre de 2015 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
