[plantillaeleccions23j]
Els vuit candidats catalans a les eleccions espanyoles s'han enfrontat aquest dimarts en el primer i únic debat a vuit de TV3 i Catalunya Ràdio. Sobre la taula, l'amenaça de l'extrema dreta, que té opcions de governar a l'estat espanyol, la divisió estratègica del moviment independentista -com queden ERC i Junts serà una de les derivades del 32-J- i la pugna de les esquerres pel vot útil per frenar PP i Vox. Tant el PSC com Sumar han tret pit de l'obra de govern a l'Estat, igual que ERC, que en aquestes eleccions sotmet a examen la seva estratègia del diàleg i no ha evitat els retrets als dos partits del govern espanyol. Les enquestes, a hores d'ara, situen el PSC com a favorit per guanyar les eleccions. Els caps de llista, que han dedicat el dia a preparar el debat, han seguit la línia de la campanya, que ja encara la recta final amb la vista posada al 23 de juliol. A continuació, un resum del debat en 20 frases:
1. Meritxell Batet: “El sistema de finançament s’ha d’abordar amb urgència i es farà en la propera legislatura”
2. Albert Botran, a Batet: "Si tan pacificada està Catalunya, per què infiltren policies al moviment independentista?"
3. Míriam Nogueras, a Rufián: "Li proposo que no investeixi cap president espanyol si no ens transfereixen les competències per fer un referèndum a Catalunya"
4. Roger Montañola, als independentistes: “Ni PSC ni PP permetran un referèndum, aleshores què faran els propers quatre anys a Madrid?”
5. Gabriel Rufián, a Junts i la CUP: "Jo no soc el seu adversari"
6. Aina Vidal avisa del risc de PP i Vox: "Són una amenaça pública, són un perill públic i els hem de guanyar"
7. Nacho Martín Blanco: “El nostre compromís és lluitar contra l’emergència climàtica, però això no passa per paralitzar grans infraestructures com l’Aeroport del Prat”
8. Meritxell Batet reivindica la centralitat del PSC i la Catalunya actual: "Pedro Sánchez se l'ha jugada per Catalunya; no hem de tornar al 2017"
9. Gabriel Rufián, a Martín Blanco: "No pot dir que estima Catalunya i estar al PP"
10. Míriam Nogueras, a Batet: "Com volen que es desplegui el nostre país si vostès no paguen? Vostès legislen per una economia espanyola, no catalana"
11. Albert Botran: "És tan perillós el negacionisme climàtic de PP i Vox com el que fa el PSC a Catalunya; és incompatible mitigar el canvi climàtic amb el Hard Rock, cal decreixement"
12. Míriam Nogueras, a Rufián: "Una llei espanyola mai no blindarà l'escola catalana"
13. Roger Montañola, a Vidal: "Acabaran prometent una casa i un cotxe a tothom; volen entrar fins a la cuina de la gent"
14. Aina Vidal: "Nosaltres sumarem en una coalició"
15. Gabriel Rufián, a Junts i el PDECat: "Estic molt orgullós que hi hagi una dreta independentista, el nostre moviment ha de ser transversal"
16. Nacho Martín Blanco: "El PP mai farà res contra el català ni contra Catalunya"
17. Gabriel Rufián: "No farem una jugada mestra per investir el PP"
18. Meritxell Batet, a Nogueras: "Nosaltres investirem president a Pedro Sánchez; vostès què faran?"
19. Nacho Martín Blanco demana que es deixi governar la llista més votada: "PP i PSOE han de tenir voluntat d'acord i entesa"
20. Albert Botran: "El bloc de futur és el bloc de l'autodeterminació"
							
																					
																«No farem una jugada mestra per investir un president del PP»: el debat, en 20 frases
El PSC i Sumar reivindiquen l'obra de govern a l'Estat mentre els independentistes s'intercanvien retrets per l'estratègia negociadora d'ERC
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de juliol de 2023 a les 00:10
										Actualitzat el 19 de juliol de 2023 a les 11:58
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat
- 
												 Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma»
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos

 
															 
															 
															 
															 
															