És ben curiós que quan pensem en onada ens ve al cap una platja amb l’aigua esquitxant la sorra, o unes roques fent ressonar els espetecs espumosos. Però si hi afegim “calor”, la fotografia se’n va en orris.
Aquests dies hem viscut uns dels episodis de calor més agressius dels últims anys, i si bé al maig vam viure un petit estiuet, preludi de l’estació que encara havia d’aterrar, el que hem tingut aquests dies a casa nostra ha estat de llibre. Bé, dels llibres que vindran, perquè en molts casos els registres han sepultat les màximes històriques que s’havien registrat en municipis de tota Catalunya.
Si l’estiu passat l’agost va fer llàstima per a tots aquells qui s’havien agafat uns dies de vacances, amb més pluja i fresca que molts setembres, com a mínim el mes de juliol ha deixat el pavelló ben amunt, i la gràcia seria que la calor es rebaixés un pèl, ni que sigui una mica, per gaudir d’unes vacances tranquil·les. Càlides, sense passar-nos, i tranquil·les.
Avui diuen que les temperatures baixaran, però el mercuri té pinta de voler-se mantenir amunt de cara al cap de setmana. Si seguim amb aquesta calor, molts hauran de trencar el porquet que tenen amagat damunt la nevera, darrera la capsa de galetes, per afrontar el deute amb la companyia elèctrica. I serà llavors quan ens recordarem que teníem un ventilador al traster i que no calia dur la samarreta per estar per casa.
ARA A PORTADA
-
Societat Un incendi al Solsonès se suma al d'Aiguamúrcia i complica l'operatiu dels Bombers Marc Orts i Cussó
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
Successos Actualització: Els Bombers despleguen recursos terrestres i aeris per sufocar un incendi de vegetació a Lladurs Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
07 de juliol de 2015 a
les 22:00
Et pot interessar
-
Política
Ofensiva de Junts per portar el concert econòmic al Congrés dels Diputats
-
Política
ERC demana a Junts que no bloquegi el nou finançament per «pànic electoral» a Aliança
-
Política
Illa defensa el nou finançament a Madrid: «Prou desconfiança amb Catalunya»
-
Política
La Fiscalia retira l'acusació contra Vergés i Argimon per la vacunació de policies
-
Política
El CNI admet que va espiar David Fernández i Carles Riera amb Pegasus
-
Política
El veredicte definitiu de l'amnistia: Europa asfaltarà el retorn de Puigdemont?
