La vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, ha reiterat avui públicament que garantia el suport de la Generalitat a l'Ajuntament de Moià que ja va explicitar a ManresaInfo.cat fa quinze dies. Concretament, Ortega ha afirmat que acompanyarà el consistori en la redacció d'un pla de viabilitat econòmica i financera que li permeti sortir de la fallida tècnica. L'alcalde, el republicà Dionís Guiteras, va explicar ahir als veïns que el deute del consistori arriba al 400% -mentre que el topall que tenen els ajuntaments per a poder-se endeutar és del 75%-, i que si no aconseguia reconduir la situació, no es podrien pagar les nòmines dels funcionaris municipals corresponents a l'agost.
Ortega ha assegurat avui que estava al corrent de la difícil situació d'aquest consistori i considera que abans de crear una situació d'alarma, l'alcalde els hauria d'haver presentat els comptes per poder contrastar la situació. Tot i això, creu que podran trobar les mesures adients per ajudar-lo a sortir de la situació de fallida, amb el plantejament de noves mesures d'estalvi de la despesa i la recerca de noves vies de finançament.
Ortega ha reiterat que la voluntat del Govern és estar al costat dels municipis i ha reconegut que després del de Moià, segurament es produeixin nous casos de fallida municipal. La vicepresidenta ha recordat que una manera de prevenir aquesta situació són les reunions que estan mantenint amb els alcaldes dels ajuntaments més afectats i que ja ha garantit que s'aniran repetint.
Ortega acompanyarà Moià en la redacció d'un pla de viabilitat
El consistori del Bages es troba en situació de fallida tècnica
ARA A PORTADA
-
Feijóo es compromet a derogar l'amnistia i el finançament singular si aterra a la Moncloa Oriol March
-
-
-
Els nous pisos promesos de la Generalitat a Barcelona: 600 en marxa, 1.200 sense calendari David Cobo
-
Dimiteix el comissionat del govern espanyol per la dana investigat per falsificar un títol acadèmic Marc Orts i Cussó
Publicat el 30 de juliol de 2011 a les 12:01
Et pot interessar
-
Política Final de curs del Parlament: 8 lleis aprovades i 17 decrets validats des de l'inici de la legislatura
-
Política Illa ofereix Catalunya a la Xina com a «porta d'entrada a Europa»
-
Política Feijóo trasllada a les víctimes de la dana que no pot destituir Mazón
-
Política La jutgessa de la dana qualifica d'«erroni i incomplet» l'informe de la Guàrdia Civil
-
Política Catalunya rebrà 30.062 milions de l'Estat a través de les bestretes del 2026, un 6,4% més
-
Política Álvaro García Ortiz, el soldat de Sánchez a punt d'asseure's al banc dels acusats