El líder de Podem, Pablo Iglesias, es retira. En una compareixença després de conèixer els resultats de les eleccions dle 4-M a Madrid, Iglesias ha anunciat que deixa tots els càrrecs després dels mals resultats del partit -deu escons, última posició, debacle de l'esquerra davant d'Isabel Díaz Ayuso-. "No contribueixo a sumar", ha dit l'exvicepresident del govern espanyol, que va deixar el càrrec a la Moncloa per intentar aconseguir un govern d'esquerres a Madrid. Un cop certificat el fracàs, ha anunciat que plega.
Iglesias ha qualificat de "tragèdia" els resultats del PP a la Comunitat i ha constatat que ell ha estat un "boc expiatori" que ha contribuït a mobilitzar "els més contraris als serveis públics i a la democràtica". PP ha crescut fins als 65 diputats, a quatre de la majoria absoluta, i Vox s'ha quedat als 13 i ja ha avançat que donarà suport a Ayuso en primera volta. En el seu comiat, Iglesias ha dit que no vol ser un "tap" de cara a la renovació de la cúpula de Podem.
Ara, el partit haurà de triar nous lideratges i un dels noms destacats a la formació és l'actual vicepresidenta del govern espanyol, Yolanda Díaz. "Determinarà el futur de l'esquerra a Espanya en els pròxims anys", ha apuntat Iglesias sobre la vicepresidenta tercera del govern espanyol. Segons ell, aquestes noves cares han de "feminitzar l'espai polític".
[noticiadiari]2/219507[/noticiadiari]
Podem ha quedat amb deu diputats com a última força a l'Assemblea de Madrid i no ha pogut mobilitzar prou votants per disputar la presidència al PP d'Isabel Díaz Ayuso, que ha arrasat a la capital espanyola. "Estic molt orgullós d'haver estat útil al meu país durant aquests anys, però quan algú deixa de ser útil ha de saber retirar-se", ha explicat, i ha acabat la seva compareixença amb un "fins sempre".
Amb l'adeu d'Iglesias, el sobiranisme perd un aliat a Madrid. El fins ara líder de Podem és un dels que més comprensiu s'ha mostrat amb la idea del referèndum i ha carregat contra la situació dels presos polítics. També ha mantingut un fil de contacte amb Carles Puigdemont, a qui ha definit com a exiliat. En la moció de censura de Pedro Sánchez, va ser decisiu a l'hora de convèncer l'expresident de la Generalitat per tal que el PDECat col·laborés per fer fora Mariano Rajoy de la Moncloa.
Pablo Iglesias deixa la política: «No contribueixo a sumar»
Política
El líder de Podem abandona tots els càrrecs després dels mals resultats a Madrid: "Quan algú deixa de ser útil s'ha de saber retirar"
- Pablo Iglesias, en la compareixença que ha fet aquest dimarts a la nit -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Política Sánchez treballa «contrarellotge» per alinear el bloc de la investidura per l'habitatge Natàlia Pinyol | Pau Espí Solé
-
Política Junqueras posa condicions a Sánchez per aprovar el decret d'habitatge: més topalls i pròrroga de dos anys als contractes Pau Espí Solé
-
Política Turull veu compatible «parar els peus» als fons voltor» i «protegir» el petit propietari ACN
-
Societat El Sindicat de Llogateres incrementa la pressió al carrer i aprofita la visita de Sánchez a Barcelona Natàlia Pinyol
Publicat el
04 de maig de 2021 a
les 21:30
Et pot interessar
-
Política Yolanda Díaz demana que el decret d’habitatge «fiqui mà» als fons voltor
-
Política El PNB demana al govern espanyol no anar a «màxims» amb el decret d’habitatge
-
Política
El Govern fa cas al Parlament? Una mica i quan li interessa
-
Política
«Rehabilitar un barri és inhabilitar la gent que hi viu, el Raval n'és un exemple»
-
Política
Llorca entre taurons
-
Política
Junts conté la respiració davant del futur de Carles Puigdemont
