Patxi López diu ara que «ha arribat l'hora d'apropar els presos»

Ho demanarà al nou president espanyol, Mariano Rajoy

Publicat el 27 de novembre de 2011 a les 12:12
El lehendakari, Patxi López, en una imatge d¡arxiu des de la seu del govern basc a Vitòria. Foto: Govern Basc

El lehendakari Patxi López considera que "ha arribat l'hora d'apropar els presos" després del cessament definitiu de la violència anunciat per ETA. En una entrevista que aquest diumenge publica el diari basc El Correo , Patxi López defensa un gir en la política penitenciària que inclogui mesures com l'acostament de reclusos, la reinserció a qui correspongui o l'accés al tercer grau dels interns malalts. "Es poden anar donant passos en aquest sentit", sosté, "sense que ningú se salti la llei". El dirigent del PSE traslladarà aquesta proposta al nou president del govern espanyol, Mariano Rajoy, amb qui pretén consensuar la gestió del final del terrorisme d'ETA.

López confia que els tribunals sentenciïn que Sortu és una força legal i que com a tal entri a formar part com un partit polític, i rebutja la taula de partits -inclosa l'esquerra abertzale-, que ha plantejat el seu company de partit, Jesús Eguiguren.

El lehendakari basc també ha rebutjat que el seu govern hagi quedat deslegitimat després de la desfeta dels socialistes a les eleccions generals, i ha defensa les retallades a les ajudes socials dels funcionaris. "Dir que ho podem pagar tot a tothom és demagògia", sentencia.