El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha afirmat aquest dilluns que l'executiu "respecta i acata" la sentència del Tribunal Suprem. Una sentència, ha dit, que posa fi a un procés que ha transcorregut "amb plenes garanties i transparència", "com correspon a un estat democràtic". Sánchez ha afegit que "acatar la sentència vol dir el seu compliment íntegre". El president espanyol ha "agraït" el seu treball "professional" al Tribunal Suprem, que "ha donat exemple de professionalitat i autonomia". Ha considerat "exemplar" el procés judicial.
Sánchez ha dit que "ningú està per damunt de la llei" i ha advertit que el govern espanyol es mantindrà "atent" i que el govern actuarà amb "fermesa" i fent complint la legalitat sense excloure cap opció de les que permet la llei. Ha assegurat que el govern treballarà per recuperar una convivència que està "fracturada per l'independentisme". Sánchez ha afirmat que avui s'ha evidenciat el "naufragi" del projecte sobiranista.
Pedro Sánchez ha afirmat que va ser precisament a Catalunya on la Constitució va tenir més suport en el referèndum que la va ratificar el 1978. Ha elogiat Espanya com "una de les majors democràcies del món". El líder socialista ha dit que a Catalunya l'independentisme "ha ignorat els drets de la majoria no independentista"i ha dit que "Catalunya ha de dialogar amb Catalunya" perquè "el que està en perill a Catalunya és la convivència i no la integritat territorial" de l'Estat. Sánchez, que ha fet després uns breu intervenció en anglès, ha fet aquesta declaració institucional en una compareixença feta des del recinte de la Moncloa.
Rivera: "Avui hem guanyat els bons"
El president de Cs, Albert Rivera, ha afirmat que "per fi s'ha fet justícia" amb la publicació aquest dilluns de la sentència del Tribunal Suprem (TS) i ha afegit: "Avui hem guanyat els bons, els demòcrates, els que defensem la democràcia".
En roda de premsa al Congrés, ha afirmat que els "demòcrates" no volien venjança però que tampoc volen "privilegis" per als condemnats i que vigilaran que així sigui. D'altra banda, ha demanat al president del govern en funcions, Pedro Sánchez, que convoqui una reunió urgent d'Estat per analitzar "què fer" a Catalunya davant les mobilitzacions convocades després de la sentència.
Pedro Sánchez: «Acatar la sentència vol dir el seu compliment íntegre»
Política
El president espanyol diu que el procés judicial ha estat "exemplar" i adverteix que el govern actuarà amb "fermesa" sense excloure cap mesura de les que permet la llei
ARA A PORTADA
-
Societat La crisi de les proves PISA enterboleix un inici de curs enverinat per la vaga educativa Gerard Mira
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
-
Política L'Audiència Nacional obre causa per investigar l'entrada massiva de migrants a Ceuta Bernat Surroca Albet
Publicat el
14 d’octubre de 2019 a
les 12:37
Actualitzat el
14 d’octubre de 2019 a les
13:16
Et pot interessar
-
Política L’advocat de Begoña Gómez demana ajornar l’audiència preliminar de dimarts
-
Política
Illa inicia l’Any Tarradellas vindicant el seu llegat: «Sabia que Catalunya només podia avançar unida»
-
Política
ERC demana explicacions a Marlaska per l'actuació policial contra un aficionat de l'Europa per dur una estelada
-
Política
Sánchez s'erigeix en «punta de llança» contra l'ascens de la ultradreta i crida a la resistència
-
Política
ERC defensa un independentisme inclusiu per la Diada: «Ser minoria porta a la derrota»
-
Política
L'expresident de Plus Ultra assenyala Zapatero: l'1% del rescat era per a ell
