El 2011, CiU va guanyar per primera vegada unes eleccions generals espanyoles, obtenint 16 diputats. Però a les del passat 20 de desembre, es va quedar només en 8, dins la coalició Democràcia i Llibertat, essent superada per un escó per ERC. I aquest diumenge, arribar a les eleccions amb un partit que el mes de juliol serà mort i enterrat no era la millor targeta de visita. Malgrat tots els pronòstics en contra, Convergència ha mantingut els mateixos 8 escons que tenia al Congrés dels Diputats.
No deixa de ser paradoxal que a l'hora dels adéus de la històrica CDC, sigui quan el partit es presenti amb les seves sigles al descobert per primera vegada. I que Francesc Homs s'hagi proposat fer la campanya "més convergent de totes", invocant la gent del pinyol de tota la vida, aquella gent que en paraules del patriarca destronat, Jordi Pujol, "només poden votar Convergència, no poden votar una altra cosa".
La dita era certa, i aquesta gent, la "bona gent de Convergència", com li agrada dir a Homs, ha estat al seu lloc. No són tants com abans, però hi són.
Per què CDC ha salvat els mobles?
Tot i el desgast de les sigles, l'empobriment de les classes mitjanes que li garantien el suport i l'eclosió amb força d'un independentisme que ha beneficiat ERC, el món convergent manté resultats en uns comicis molt perillosos
Ara a portada
Publicat el 26 de juny de 2016 a les 21:00
Et pot interessar
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política La defensa de la llengua es fa un lloc per Sant Jordi
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»
-
Política Sant Jordi per la Llengua crida a reactivar el carrer davant la «situació d’emergència lingüística»