El conflicte del taxi també ha arribat al Congrés espanyol. El grup parlamentari d'Unidos-Podemos té sobre la taula la proposta dels taxistes d'impugnar la moratòria aprovada pel govern del PSOE al setembre, per la qual els ajuntaments i les comunitats autònomes no podran regular les llicències de vehicles VTC fins allà 2022.
La moratòria penja de la mesura que el consell de ministres va aprovar el 28 de setembre, que preveu que autonomies i municipis regulin l'entrega de llicències d'aquí a quatre anys. El decret, però, no transfereix a les administracions territorials regular les condicions d'explotació del servei que presten Uber o Cabify.
Una demanda dels taxistes
La impugnació de la moratòria és una demanda dels taxistes, que volen que autonomies i ajuntaments puguin regular el sector VTC immediatament. Els taxistes en vaga a Barcelona han traslladat la demanda a Podem, que al seu torn l'ha fet arribar a Unidos-Podemos, com confirma la portaveu del partit a Catalunya, Conchi Abellán.
Amb tot, Abellán explica que han demanat als taxistes que concretin de quina manera es podria impugnar la moratòria, que facin la petició de manera "oficial" i que facin extensiva la demanda a altres partits. Per Podem, la prioritat en l'actual context de vaga a Catalunya és que la Generalitat mogui fitxa però l'extensió de la vaga a Madrid fa que el conflicte ja sigui d'àmbit estatal.
En aquest sentit, aquest dimarts la cara visible dels taxistes barcelonins, Alberto Álvarez, ha demanat al ministeri de Foment, que va impulsar la moratòria, que "es mulli" i permeti a ajuntaments i autonomies regular les llicències VTC.
Podem estudiarà impugnar la moratòria que impedeix eliminar llicències VTC
Política
El govern espanyol va aprovar al setembre que ajuntaments i comunitats autònomes no poguessin desautoritzar llicències fins al 2022
ARA A PORTADA
-
-
Societat Per què Rodalies va fer curt per l'eclipsi? No hi va haver reforç real cap al sud Arnau Urgell i Vidal
-
Societat El Govern admet el «col·lapse» a Rodalies però insisteix que l'oferta era «suficient» Gerard Mira
-
Societat Renfe programa autobusos entre la Garriga i Puigcerdà per reforçar el servei de l’R3 Neus Climent / Agències
-
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
22 de gener de 2019 a
les 19:10
Actualitzat el
22 de gener de 2019 a les
19:14
Et pot interessar
-
Política
Espanya i Marroc reforcen la frontera amb Ceuta pels rumors d'una segona entrada massiva
-
Política La Generalitat lloga un edifici al 22@ per desplegar-hi l'Agència Tributària de Catalunya
-
Política
La Model serà la nova seu del Memorial Democràtic
-
Política
Socis i oposició aprofiten el caos de Rodalies per l'eclipsi per carregar contra el Govern
-
Política
Estat i autonomies abordaran la situació dels migrants de Ceuta el 27 d'agost
-
Política
Margarita Robles avisa el Marroc: «Ceuta i Melilla són espanyolíssimes»
