Les campanyes electorals atien la creativitat de les formacions polítiques, a la recerca de nous votants i aproximar-se als nous joves que podran participar als comicis per primera vegada. Els vídeos de promoció dels partits apel·len a les emocions, a les tendències actuals o altres corrents socials que poden utilitzar per crear empatia i connexió amb els votants. Podem i Més País, però, han decidit utilitzar un mateix gènere musical per captar el votant jove: el trap.
El trap és una de les corrents musicals amb més seguidors juvenils, convertint-se en un fenomen mundial sense precedents. L'alcaldessa Ada Colau ja ha utilitzat aquest gènere per diverses campanyes publicitàries a Barcelona, com per exemple per promocionar el civisme al transport públic. Ara, però, tant Podem com Més País van més enllà i l'utilitzen per a la campanya electoral del 10-N.
Podem posa la diana en Pedro Sánchez
La formació liderada per Pablo Iglesias ha col·laborat amb l'artista Adán Zurdanov per crear una cançó de trap per criticar Pedro Sánchez. Amb el títol "Pedro no duerme tranquilo", Podem carrega contra les "preferències" del líder socialista per pactar amb Albert Rivera i Ciutadans. La cançó se centra principalment en la relació entre el PSOE i Ciutadans, a més d'una crítica a les elits econòmiques.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_Db9uax1YOQ[/youtube]
La candidatura d'Errejón, Més País, és molt més general en la temàtica de la seva cançó trap. Basant-se en una cançó real, del cantant argentí Duki i anomenada "LeBron", la candidatura ha optat per apel·lar als joves amb uns pares amb dificultats econòmiques, a aquells que han de marxar fora per prosperar i als que volen "una vida millor", tant a nivell climàtic com de condicions estudiantils i laborals.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RBnRnx4VNKc[/youtube]
Podem i Errejón lluiten pel vot juvenil a ritme de trap
Les dues formacions han apostat per aquest estil musical en vídeos electorals de campanya
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de novembre de 2019 a les 18:53
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo