És significatiu que, malgrat el llibre d'estil de tots els mitjans d'aquest país, el nom en català de Podemos -és a dir, Podem- ni tan sols ha estat interioritzat pels dirigents catalans d'aquest partit. Aquest dijous, al .cat de TV3, la portaveu catalana de la formació de Pablo Iglesias barrejava les dues denominacions de forma indistinta, sense que això, aparentment, semblés que la fes referir-se a dues organitzacions distingibles.
Això potser seria una anècdota si no fos que el partit de moda a Espanya té una postura gairebé calcada de la del PSC pel que fa al conflicte nacional entra Catalunya i Espanya. Partint de l'acceptació retòrica del dret a decidir, els portaveus de Podemos/Podem utilitzen l'escapatòria social cada vegada que se'ls demana una posició clara en la decisió binària entre l'estat espanyol i l'estat català. Independència sí o no? Ui, hi ha molt d'atur.
En definitiva, la famosa Puta i la no menys cèlebre Ramoneta s'han instal·lat en una part de l'esquerra catalana. Just allà on es trobaran amb el solitari Josep Antoni Duran Lleida.
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 11 de desembre de 2014 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana