És significatiu que, malgrat el llibre d'estil de tots els mitjans d'aquest país, el nom en català de Podemos -és a dir, Podem- ni tan sols ha estat interioritzat pels dirigents catalans d'aquest partit. Aquest dijous, al .cat de TV3, la portaveu catalana de la formació de Pablo Iglesias barrejava les dues denominacions de forma indistinta, sense que això, aparentment, semblés que la fes referir-se a dues organitzacions distingibles.
Això potser seria una anècdota si no fos que el partit de moda a Espanya té una postura gairebé calcada de la del PSC pel que fa al conflicte nacional entra Catalunya i Espanya. Partint de l'acceptació retòrica del dret a decidir, els portaveus de Podemos/Podem utilitzen l'escapatòria social cada vegada que se'ls demana una posició clara en la decisió binària entre l'estat espanyol i l'estat català. Independència sí o no? Ui, hi ha molt d'atur.
En definitiva, la famosa Puta i la no menys cèlebre Ramoneta s'han instal·lat en una part de l'esquerra catalana. Just allà on es trobaran amb el solitari Josep Antoni Duran Lleida.
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de desembre de 2014 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
L'espai postconvergent tornarà als orígens a Manresa?
-
Política
El DAFO d'Oriol Junqueras amb els pressupostos: per què se la juga?
-
Política
Helena Solà, candidata de Foc Nou a la presidència d'ERC, estripa el carnet del partit
-
Política
Els pressupostos desgelen les relacions entre el Govern i Foment
-
Política
El full de ruta dels set regnes a l'esquerra del PSOE per evitar els «Jocs de la Fam»
-
Política
«Falten documents clau d'abans del 23-F»
