[vimeo]55217742[/vimeo]
Nit de glòria la d'aquest divendres al programa de televisió Al Dia de la cadena integrista catòlica 13TV. En la tertúlia d'aquest informatiu, que comptava amb la participació del general Manuel Fernández-Monzón de Altolaguirre, exportaveu del ministeri de Defensa espanyol i que va servir als serveis d'intel·ligència de l'exèrcit durant la dictadura franquista, es debatia sobre una virtual intervenció armada a Catalunya per evitar la secessió.
Malgrat que tres dels tertulians es negaven a permetre una intervenció militar -vantant-se del seu pacifisme- tant el militar com el presentador de l'informatiu, Alfonso Merlos, defensaven aquesta opció. "Yo iría a la guerra por defender la unidad de España", asseguraven tots dos. "¡¿El ejército para qué está? ¿Para ir a Somalia o Afganistán? Está para defender la unidad de España", assegurava un altre dels tertulians, abanderat del centralisme.
De fet, quatre dels tertulians defensaven la intevenció militar a Catalunya de motu proprio de l'exèrcit ja que, segons ells, l'article 8 de la Constitució no determina que l'exèrcit, en casos que perilli la unitat d'Espanya, hagi de demanar permís a ningú.
Aquests posicionaments han fet esverar la resta de debatents fins al punt que, després de recordar l'actuació del general Batet als fets d'Octubre de 1934, una tertuliana s'ha aixecat de la cadira i ha abandonat l'estudi. La seva indignació no estava basada en que no es poguès intervenir militarment Catalunya, sinó perquè es defensava que els militars podien fer-ho sense el permís del govern espanyol.
«Pollastre» a 13TV per defensar la intervenció militar a Catalunya
Política
Una tertuliana abandona el plató de la televisió catòlica indignada amb els bel·licistes
ARA A PORTADA
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
07 de desembre de 2012 a
les 22:11
Et pot interessar
-
Política
Von der Leyen defensa «enfortir» les fronteres en els punts crítics després de la crisi de Ceuta
-
Política
L'Audiència Nacional vol saber si l'entrada de migrants a Ceuta va ser una «acció concertada»
-
Política
Malestar al govern espanyol per la reacció europea a la crisi de Ceuta: «No han estat a l'altura»
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
«Hem de recuperar una etiqueta com la del catalanisme»
