Nou manifest unionista a la vista. El dijous d'aquesta setmana es presentarà a bombo i plateret el manifest "Por la unidad del pueblo trabajador. Digamos no a la independencia", firmat per un grup autobatejat com "izquierda catalana" que té la signatura de l’advocada Lída Falcón o el dramatug Ramon Fontseré. El comunicat de la plataforma assegura que hi ha signants d’ERC i la CUP.
El manifest, escrit en castellà, nega que les retallades que es pateixen a Catalunya siguin perquè “Madrid ens roba”. “Los catalanes, junto al resto de españoles, sufrimos los mismos ataques y recortes. En Cataluña, como en Andalucía, Canarias o Extremadura nos condenan por igual al empobrecimiento, la precariedad y las desigualdades”, assegura el document.
Així mateix, el manifest, que apunten que dijous serà publicat en un diari d’abast “nacional”, sentencia que una “amplia mayoría rechazamos la Cataluña y la España actuales, dependientes de la Troika, degradadas por una clase política depredadora y corrupta, empobrecidas y sin un proyecto propio de futuro”.
Ara bé, segons el document aquesta “amplia mayoría” si que vol “luchar unidos por una Cataluña y una España diferentes”. “Una Cataluña y una España construida sobre las convicciones y la tradición progresista y de izquierdas de millones de demócratas, librepensadores, catalanistas, republicanos, socialistas, comunistas o anarquistas”.
I conclou amb una crida a la unitat “de todo el pueblo trabajador y a decidir no a la independencia de Cataluña”.
«Por la unidad del pueblo trabajador. Decidamos ¡No a la independencia!»
Un nou manifest unionista autobatejat com "izquierda catalana" firmat per noms com Lídia Falcón o Ramon Fontseré
Ara a portada
Publicat el 08 d’octubre de 2014 a les 20:30
Et pot interessar
-
Política La defensa de la llengua es fa un lloc per Sant Jordi
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»
-
Política Sant Jordi per la Llengua crida a reactivar el carrer davant la «situació d’emergència lingüística»
-
Política Rodoreda, Candel i un autògraf per salvar l'Espanyol: el primer Sant Jordi del president Illa