El jutge de l'Audiència Nacional Alejandro Abascal ha ordenat presó incondicional i sense fiança per Abdelhak i Omar El Jelaly, els dos germans de nacionalitat marroquina detinguts aquest dimecres a Arbúcies (la Selva). Al primer li imputa un delicte de pertinença a organització terrorista i al segon finançament del terrorisme.
El jutge considera que el primer a radicalitzar-se va ser Bachir, el germà mort en combat a Síria, quan el 2015 va decidir abandonar tots els seus béns materials, va deixar la carnisseria que regentava a la demarcació de Girona, es va acomiadar dels seus dos germans i va viatjar amb la dona i els dos fills a la zona de conflicte.
La mateixa investigació judicial afegeix que Abdelhak, el germà de 33 anys que ha declarat aquest dijous a l'Audiència Nacional, va decidir seguir les passes de Bachir, sense ocultar la seva "absoluta radicalització" a les xarxes socials. La investigació també considera que va participar en enviaments de diners a Síria i que els ingressos els executava el seu germà petit, Omar. Tots dos feien servir l'aparell de canalització de fons ideats pels membres combatents d'Estat Islàmic, segons les mateixes fonts. Aquest sistema es basa a enviar quantitats econòmiques a persones radicades a Turquia que s'encarreguen de reenviar-les als destinataris finals que es troben a Síria.
Preguntats pel jutge, els dos detinguts han negat els fets i, fins i tot, Omar ha assegurat que desconeixia la pertinença a Daesh del germà mort en combat, Bachir. Els dos detinguts han ingressat a la presó de Soto del Real.
La Guàrdia Civil va detenir els dos germans la matinada de dimecres en el marc d'una operació dirigida pel jutjat Central d'Instrucció número 1 de l'Audiència Nacional. A banda de les detencions, els agents van registrar els seus domicilis durant més de vuit hores i van endur-se nombrós material informàtic, diners en efectiu i telèfons mòbils.
Presó per als dos detinguts a Arbúcies acusats de finançar Estat Islàmic
Els dos germans han negats els fets davant el jutge de l'Audiència Nacional
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de juliol de 2016 a les 18:23
Et pot interessar
-
Política La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Política La Sindicatura de Comptes s'enfronta als exalts càrrecs que critiquen l'informe sobre la DGAIA : «Son fets objectius»
-
Política El Parlament constitueix la comissió d'investigació del cas Pegasus, que presidirà la CUP
-
Política El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell
-
Política Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català
-
Política Leire Díez, sobre l'operació Catalunya: «No hi ha prou causes obertes amb la informació existent»