Aquesta tarda, la llei d’acció exterior ha superat els primers tràmits al Parlament de Catalunya. La proposta ha tirat endavant amb els vots a favor de CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA i CUP i amb l’oposició del PP i C’s.
La diputada de CiU, Mireia Canals, ha explicat que “el Govern voldria que Espanya hagués facilitat la creació una llei exterior amb més competències”, però que no ha estat així. Canals també ha acusat al Govern Espanyol de “posar murs a la presència internacional de Catalunya, cosa que és impossible”.
Jordi Soler, diputat d’ERC, ha definit Catalunya com “un país de vocació internacional, que mai ha estat de quedar-se a casa” i ha recordat la “necessitat dels catalans d’explicar-se al món”. Per la seva banda, tan el PSC com ICV i la CUP han retret al Govern “no haver pensat prou en la presència exterior de les entitats socials”.
Juan Millán, diputat del PP, ha dit que la política exterior “necessita gent preparada, no gent que només faci publicitat del sobiranisme”. Finalment, ha demanat que la Generalitat tanqui les delegacions que té a fora.
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de desembre de 2013 a
les 18:37
Et pot interessar
-
Política
Sant Jordi també a Brussel·les amb intercanvi de llibres i roses
-
Política
La regularització i Jordi Pujol trenquen la treva política per Sant Jordi
-
Política
Tríptic del retorn de la xocolatada de Sant Jordi a Palau
-
Política
Rajoy ho nega tot davant el jutge de la Kitchen: «No he destruït papers i no sabia que em deien 'El barbes'»
-
Política
El viatge de Jordi Pujol
-
Política
Jordi Turull visita Jordi Pujol: «Això de dilluns no té nom pel seu estat»
