El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha avisat aquest dimarts en un article a The Guardian que afrontar la situació a Catalunya "és l'única manera d'evitar la inestabilitat a Espanya" i això vol dir celebrar un referèndum.
En un escrit que s'ha publicat coincidint amb el debat d'investidura al Congrés dels Diputats, Puigdemont ha instat PSOE, Ciutadans i Podem a tenir el "coratge" de convocar una consulta i no repetir així "l'obstruccionisme" que ha demostrat fins ara el PP de Mariano Rajoy. Això, al seu parer, "seria molt millor per a Espanya i per al conjunt d'Europa", ja que evitaria unes noves eleccions que ajornarien l'elecció d'un nou govern, en el millor dels casos, fins al setembre.
El president ha constatat que el "bloqueig polític" que es viu a Madrid ha introduït una nova dinàmica directament relacionada amb Catalunya, que "juga un paper clau a l'hora d'aconseguir un govern estable a Madrid".
Finalment el president també ha avisat que si l'Estat segueix sense concedir el referèndum a Catalunya, el Govern seguirà avançant en el seu full de ruta de divuit mesos.
Puigdemont diu a «The Guardian» que el referèndum és l'única manera d'evitar la inestabilitat a Espanya
El president insta PSOE, Ciutadans i Podem a tenir el "coratge" de convocar una consulta i evitar noves eleccions
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 01 de març de 2016 a les 20:20
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana