PxC, la sorpresa esperada

La formació d'Anglada assoleix 67 regidors

Publicat el 22 de maig de 2011 a les 22:10
PxC no només s'ha aguantat sinó que ha millorat els seus resultats a les tres principals poblacions osonenques. Foto: Adrià Costa

"Ja vam avisar el 28 de novembre", recordava a Nació Digital Josep Anglada, líder de Plataforma per Catalunya, aquesta nit amb el 50% escrutat. I la profecia s'ha complert. Dels 75.000 assolits als comicis al Parlament, n'ha mantingut 65.766, que traduït en l'incontrolable món local són 67 regidors, i un 2,3% dels vots.

La formació, pensada i posada en marxa a Vic, ha crescut de manera exponencial -de 17 a 67- aquest diumenge i ha trencat el cinturó roig. A Vic, on fa dos mandats té representació, ha registrat 5 regidors i consolida la segona posició al consistori. A Manlleu, la segona ciutat d'Osona, passa de dos a tres regidors, entra a Taradell i a Torelló amb tres regidors. Fora d'Osona, ha entrat de cop a L'Hospitalet, amb dos regidors; Badia del Vallès (1); Santa Coloma de Gramenet (3); Mataró (3); manté el de Cervera; Manresa (3); Sant Joan de Vilatorrada (1);Sant Boi del Llobregat (3) i 3 a Salt.

"M'ho mereixo, estic content, hem trencat la barrera de la por", assegurava a Nació Digital a mitjanit d'aquest diumenge. Anglada s'ha sortit amb la seva. En certa manera, la Europa de les darreres eleccions ha entrat als ajuntaments catalans.
Escull Nació com la teva font preferida de Google