El catedràtic d'Història Moderna i rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, ha guanyat aquest dijous el Premi Nacional espanyol d'Història Moderna 2015 per la seva obra Catalunya i l'absolutisme borbònic, un llibre on defensa que la Catalunya del segle XVIII va aconseguir altes quotes de creixement econòmic sota el regnat de la monarquia Borbònica.
En una nota de premsa, el ministre d'Educació espanyol, Íñigo Méndez de Vigo, ha dit que "es tracta d'una obra molt rigorosa, una aportació fonamental a la història de Catalunya i d'Espanya que desmitifica i tira per terra els falsos tòpics en els quals els independentistes fonamenten els seus arguments".
Segons explica l'autor al llibre, tot i l'abolició del veterà sistema polític i la marginació oficial del català, la tranquil·litat política i social que va aportar el règim va propiciar un segle de creixement econòmic, desenvolupament social i vitalitat cultural per a Catalunya, que es va convertir en la "fàbrica d'Espanya".
El jurat ha valorat l'obra "per la seva excel·lent revisió al voltant d'un important debat historiogràfic i per l'aplicació rigorosa de la metodologia crítica i professional davant de la instrumentalització pública i política dels fets històrics".
Roberto Fernández guanya el Premi Nacional d'Història Moderna per un llibre on defensa els Borbons
El rector de la UdL rep les felicitacions del ministre d'Educació, que considera que l'obra premiada "tira per terra" els arguments dels independentistes
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’octubre de 2015 a les 18:29
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament d'Alacant demana declarar la ciutat com a zona castellanoparlant
-
Política «La defensa de l'Estat ha fet mutar el règim constitucional a Espanya»: Mercè Barceló a l'IEC
-
Política L'excap de Contraterrorisme del CNI a Girona nega que Es Satty fos col·laborador però admet contactes telefònics
-
Política Junts aconsegueix el suport del PP i de Vox per reclamar una baixada general d'impostos
-
Política Sánchez diu que la sentència del TC sobre l'amnistia és una «molt bona notícia per a Espanya» i apuntala la convivència
-
Política Junqueras trasllada a Illa que sense finançament no tindrà pressupostos