Aquest matí, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha utilitzat la pregunta retòrica per respondre la líder del PPC, Alícia Sánchez Camacho, durant la sessió de control al Parlament. Camacho ha carregat de nou contra la “deriva sobiranista” i Mas ha replicat amb una pregunta socràtica que portava un prec irònic inclòs. Una mena de prec perquè el PP “no ens estimi tant” Catalunya.
Camacho ha acabat la seva intervenció fent una triple demanda al President: “rectifiqui, dialogui i governi”. Per afegir l'argumentari habitual, titllant Mas de “president obsessionat a treure Catalunya d’Espanya, a crear fronteres i a deixar-nos a tots al darrere d’aquestes fronteres, aïllats d’Espanya i aïllats d’Europa”
Mas ha replicat demanant que “si les institucions catalanes hem d’escoltar les institucions de l’Estat –i ho hem de fer, jo estic absolutament disposat a fer-ho–, potser que les institucions estatals i el president del Govern espanyol escoltin el poble de Catalunya”. “O és que només hem d’escoltar nosaltres i ells no han d’escoltar re? En definitiva, el que s’està demanant per part de molta gent és que se’ns escolti”, ha afegit Mas. “I deixi’m fer-li una pregunta, retòrica, també: Espanya, o les institucions de l’Estat, no tenen interès a escoltar el poble català? Tant que diuen que l’aprecien i
l’estimen, i no el volen ni escoltar a on s’escolta un poble, que és a les urnes?”, ha conclòs Mas.