Artur Mas i Oriol Junqueras han de comparèixer, junts, davant dels mitjans de comunicació i anunciar que la consulta es farà, sí o sí, al llarg d'aquesta legislatura. I això s'ha de saber aviat. Després, ja negociaran si s'han de fer uns pressupostos o uns altres, com es distribueix la Mesa del Parlament o si es recupera l'impost de successions. Però el mandat que han rebut el conjunt dels 71 diputats és, inequívocament, el de fer realitat l'exercici del dret a l'autodeterminació. I això és el que exigeix una majoria clara dels ciutadans d'aquest país.
La rapidesa és important. D'entrada, perquè el món confirmi que la voluntat dels catalans és decidir el seu futur de forma democràtica, però també perquè a Madrid comencin a assumir que els seus partits han perdut i que no tenen cap manera d'aturar el procés, ni des de dins ni des de fora de la democràcia. I això també val per a alguns grups de pressió interns que tindran la temptació d'influir en els terminis fins a dilatar-los eternament.
CiU i ERC no poden especular perquè els seus electors van per davant en el viatge a Itaca i els esperen impacients. Així que bon viatge per als partits que al seu poble són fidels, perquè fer tard és no arribar.
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Economia Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata? Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
28 de novembre de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Drets Socials, una conselleria sota els focus
-
Política
El Tribunal de Comptes tampoc aplica immediatament l'amnistia malgrat l'aval d'Europa
-
Política L’empresari Julio Martínez implica Zapatero en les comissions pel rescat de Plus Ultra
-
Política El Constitucional començarà a decidir sobre l'amnistia després de la Diada
-
Política Els socis i l'oposició aprofiten el relleu a Drets Socials per demanar més canvis al Govern
