El president de la Generalitat, Quim Torra, s'enfronta a una pena d'inhabilitació en el judici que comença aquest dilluns al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). És el primer cop que es jutja un president de la Generalitat en actiu. Se l'acusa de desobediència per no haver retirar els llaços grocs del Palau de la Generalitat, incomplint així l'ordre que la Junta Electoral Central (JEC) va donar abans dels comicis del 28-A.
Torra ja va dir fa unes setmanes que havia desobeït perquè complia el mandat de la ciutadania. El judici es preveu ràpid i el tribunal vol tenir-lo enllestit aquest mateix dilluns. Repassem aquí qui és qui en el judici contra el president:
[seguiment2]503[/seguiment2]
Qui és qui en el judici contra Torra?
El president es trobarà davant d'un tribunal presidit per Jesús María Barrientos, màxima autoritat del TSJC, i s'enfrontarà a les peticions de la Fiscalia i l'acusació popular de Vox
ARA A PORTADA
-
Un any de la presa de possessió del Govern: entre la gestió i la necessitat de pressupostos Oriol March
-
Acció exterior, una dècada després: del relat del procés als «temes que preocupen a tothom» Oriol March
-
-
-
Óscar Puente, l'ariet de Sánchez que incendia «X» contra el PP: «No hi ha desgràcia que no els enxampi de farra» Sara Escalera
Publicat el 17 de novembre de 2019 a les 19:00
Et pot interessar
-
Política L’Església catalana acusa Vox de criminalitzar la immigració
-
Política La immigració aprofundeix la divisió entre la Moncloa i el PP
-
Política La Moncloa impugna el veto del PP i Vox a les celebracions musulmanes a Jumella
-
Política Més delegacions i reubicacions d'oficines: els detalls de l'estratègia internacional d'Illa
-
Política La judicialització canvia d'aires i aboca Sánchez a una tardor calenta
-
Política Les urgències de Collboni en tornar de vacances