La tercera via entesa com la solució a l'encaix de Catalunya dins l'Estat espanyol ha patit una forta sotragada aquest dimarts al Senat, un cop el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha barrat el pas a cap mena de solució federalitzadora que passi per un canvi constitucional. “Jo he de fer una proposta a qui vulgui fer un referèndum il·legal?”, ha etzibat Rajoy al senador Montilla, que li havia demanat per la seva oferta per reconduir el procés sobiranista.
Rajoy, que ha assenyalat l'existència d'un marc de col·laboració amb la Generalitat en matèria econòmica, amb exemples com “el fons de liquiditat autonòmica i el pagament a proveïdors”, ha insistit que no té “cap oferta” per a l'independentisme, ja que no està disposat “a parlar de vulnerar la llei”.
L'immobilisme "alimenta l'independentisme"
En la seva rèplica, el senador Montilla ha afirmat que no es considera independentista però ha alertat que “l'immobilisme en el tema català” de l'executiu espanyol “alimenta l'independentisme”, i ha emplaçat Rajoy a buscar una solució.
Al seu torn, Rajoy s'ha preguntat si “s'ha de donar res a qui anuncia la convocatòria d'un referèndum il·legal?” i a continuació ha exposat el seu habitual argumentari nacionalista espanyol, assenyalant que el país que presideix “és el més vell d'Europa, el primer que va aconseguir la seva unitat, amb infraestructures que no té quasi ningú, amb el nivell més gran de desecntralització i amb una Constitució que garanteix els dret i les llibertats”, per afegir que està en contra d'oferir “un país petit, fora d'Europa, empobrit i sense la moneda de l'euro”.
“No renunciaré mai a la sobirania nacional, a la llibertat i als drets individuals dels ciutadans”, ha afegit Rajoy, per etzibar a Montilla: “Digui'm vostè que se li pot oferir a algú que convoca un referèndum il·legal unilateral”. “Jo només puc oferir Constitució i llei”, ha conclòs, barrant el pas a cap mena de solució dialogada per les dues parts.
Rajoy barra el pas a la tercera via
El president del govern espanyol etziba al senador Montilla que ell no ha de fer “cap proposta a qui vulgui fer un referèndum il·legal"
ARA A PORTADA
-
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
-
«Fora complexos»: Illa reivindica a Califòrnia el lideratge català en talent i innovació Pep Martí i Vallverdú
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
28 d’octubre de 2014 a
les 16:10
Et pot interessar
-
Política
Illa se cita amb el talent català a Silicon Valley
-
Política
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política»
-
Política
El Congrés expulsa temporalment els agitadors Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Política
Junts urgeix el PSOE a aplicar deduccions fiscals per arribar a acords en habitatge
-
Política
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família
-
Política
Pinça del PP, el PSOE i Vox al Senat per descartar un salari mínim català
