Últim intent de Mariano Rajoy. El líder del Partit Popular (PP) i candidat a la presidència del govern espanyol ha pronunciat un discurs en la tercera sessió del debat d'investidura del Congrés dels Diputats que ha situat el Partit Socialista (PSOE) entre l'espasa i la paret. O la culpa de portar l'Estat a unes terceres eleccions o permetre la formació d'un executiu popular.
Per això, Rajoy ha reclamat un pacte d'estat al secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, pel "futur d'Espanya". "Som aliats imprescindibles per les grans qüestions que afecten Espanya", ha declarat, per afegir amb ironia: "No em dirà que és més aliat dels populistes i els independentistes?". Fins i tot ha recordat el pacte per reformar la Constitució espanyola que va signar amb l'expresident socialista del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IWDF79UwxKs[/youtube]
El dirigent popular ha afegit més pressió a Sánchez alertant que "refusar l'acord i forçar noves eleccions" equival a no tenir pressupostos generals de l'estat, que Espanya no pugui pagar crèdits, que els espanyols a l'atur no puguin trobar feina o que els pensionistes perdin poder adquisitiu. "Les urnes del pròxim desembre no podran reparar l'absència de pressupostos o les expectatives de creixement i ocupació", ha insistit.
Si no hi ha sorpreses, el PSOE mantindrà l'oposició a Rajoy i començarà el compte enrere de dos mesos de les terceres eleccions. Mentrestant, el PP sembla tenir coll avall la nova convocatòria després que el seu portaveu al Congrés, Rafael Hernando, hagi obert la porta a reformar la llei electoral per evitar eleccions al Nadal.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bjsoFoxdpSo[/youtube]
Rajoy culpabilitza el PSOE de provocar unes terceres eleccions
El candidat del PP reclama a Sánchez un pacte d'estat pel "futur d'Espanya" en el debat previ a la segona votació d'investidura | "Som aliats imprescindibles", declara dirigint-se al PSOE
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
02 de setembre de 2016 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
