Rajoy ha renunciat "de moment" a presentar-se com a candidat a la investidura. L'actual president en funcions, d'aquesta manera, ha declinat l'oferiment del rei Felip VI que l'havia proposat malgrat no tenir el suport assegurat, segons ha informat la Casa Reial en un comunicat. Això sí, ha assegurat que "no renuncia a res" i ha expressat la voluntat d'aconseguir en els propers dies els suports que fins ara li manquen.
El monarca espanyol ha acabat aquesta tarda la ronda de consultes per la investidura i ha comunicat la decisió a Patxi López, president del Congrés dels Diputats. Tot plegat el mateix dia que Pablo Iglesias ha proposat un govern d'esquerres amb Pedro Sánchez president i ell de vicepresident mentre el líder del PSOE ha assegurat que preferia esperar el "fracàs" de Rajoy.
Ara, a partir de dilluns, es realitzarà una segona ronda de consultes entre el monarca i els líders dels diversos grups parlamentaris que acabarà el proper dimecres 27.
Rajoy declina, «de moment», ser candidat
El president en funcions renuncia a l'encàrrec de formar govern que li havia proposat el rei Felip VI | Pablo Iglesias proposa un govern d'esquerres amb Pedro Sánchez president i ell de vicepresident | El líder del PSOE ja havia expressat la voluntat d'esperar el "fracàs" de Rajoy
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de gener de 2016 a les 18:59
Et pot interessar
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent
-
Política El compromís d'Albiol amb el Pacte Nacional per la Llengua dura menys de 24 hores
-
Política Sánchez eleva el xoc amb Israel: la Fiscalia General de l’Estat investigarà el genocidi a Gaza
-
Política Qui s'hi juga més?
-
Política Illa defensa des de Madrid que «la majoria dels catalans» volen «mirar endavant»
-
Política Feijóo, atrapat per la pinça Sánchez-Ayuso